אחרי האוצר, דורשים פיקוח על הלוביסטים של הטייקונים גם ביתר משרדי הממשלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

התחלנו את השבוע עם ניצחון לא קטן: אחד המשרדים החשובים במשרדי הממשלה, משרד האוצר, הוציא נוהל שמטיל מגבלות וחובת דיווח על מפגשים של עובדי המשרד עם לוביסטים (שדלנים). תהליך ארוך שהתחיל כבר לפני כשנתיים וחצי, כשיזמנו דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בנושא, ובהמשך, כשפנינו עם הצעה מסודרת למשרד האוצר, הסתיים בנוהל שכולל את המלצותינו.

הנוהל שהוציא משרד האוצר קובע כי:
* פגישה של עובד עם לוביסט ונושא הפגישה, יתואמו מראש ואין לחרוג מהנושא במהלך הפגישה.
* דיווח על הפגישה ותוכנה יועבר לממונה על העובד באופן מיידי.
* במקרה שבעקבות פגישה עם לוביסט, מקיים המשרד עבודת מטה לצורך קבלת החלטה בנושא – יש לוודא שלא מתקבלת החלטה בלי לאפשר לכל הגורמים הנוגעים לדבר, כולל ארגונים ציבוריים, להביא את עמדתם בעניין. כך אפשר להיות רגועים, שעמדתו של הציבור תוכל להישמע בכל עניין שאותו יזמו לוביסטים.

אנחנו מקווים שמתחיל עידן חדש של פיקוח על עבודת הלוביסטים. אמנם משרד האוצר הוא המשרד הכי חשוב בהקשר של עבודת הלוביסטים, אבל הוא רק משרד אחד מתוך 36 משרדי ממשלה ואנחנו לא מסתפקים בזה ולא נחים. הוצאנו בדחיפות מכתב לכלל היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, בבקשה שיאמצו את הנוהל החדש, שמטיל חובת שקיפות ומגבלות על לוביסטים, גם במשרד שלהם.

אנחנו מאמינים שהנוהל הזה יכול לשפר את הפיקוח על עבודת הלוביסטים, למנוע פגיעה בשוויון והשפעה פסולה, ולחזק את אמון הציבור בעבודת משרדי הממשלה. לכן, לא ננוח עד שכל משרדי הממשלה יאמצו אותו.

רוצים לסייע לנו לפקח על עבודת הלוביסטים של הטייקונים? הצטרפו ללובי הציבורי http://bit.ly/3dkjJaP

#הוןשלטוןשקיפות

דילוג לתוכן