איך אנחנו יודעים שתשובה ומונופול הגז מפחדים מהציבור?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגשנו תביעה תקדימית נגד תשובה ומונופול הגז על החלטת רשות התחרות לאשר להם לקנות את צינור הגז היחיד המחבר בין ישראל ומצרים, מה שיסכל כל סיכוי לתחרות עתידית ולהורדה של מחירי הגז והחשמל.

השבוע התבשרנו כי עורכי דינו של תשובה דורשים למחוק אותנו מכתב התביעה בגלל סעיף טכני לפיו אנחנו לא "ארגון צרכנים מוכר".

כמה מתאים לתשובה ומונופול הגז לברוח לעניינים טכניים במקום להתמודד עם הטענות המהותיות.

אז קודם כל, בשנים האחרונות אנחנו פועלים להגברת התחרות במשק בתחומים שונים (כמו בנקאות, גז ועוד), וגם הממונה על התחרות בעצמה פרגנה לעבודה שלנו בפומבי. מעבר לזה, אנחנו בשלבים מתקדמים מאד של קבלת אישור רשמי ממשרד המשפטים על היותנו ארגון צרכנים מוכר.

אז למה בכל זאת לבקש למחוק אותנו מהתביעה? כי זה צעד קנטרני שגם נועד למרוח זמן אבל בעיקר מדגיש עם מי יש לנו עסק. מונופול הגז מודה בבקשת המחיקה כי עמותת "הצלחה" עמה הגשנו את הערעור עומדת בתנאים, ולכן גם אם שמנו יימחק מכתב התביעה – הערעור תקף בכל מקרה. כך שהסיבה האמיתית היחידה לבקשה היא אך ורק כי הם לא רוצים שהשם "לובי 99" יופיע על כתב התביעה.

זוהי תביעה תקדימית – פעם ראשונה שהציבור מתאחד, לוקח טייקון לבית המשפט ומתנגד לעסקה כלכלית בשל פגיעה באינטרס הציבורי, ויש לכך משמעות לא פחות חשובה מעתיד העסקה עצמה. גם תשובה ומונופול הגז מבינים את זה ולכן מנסים להוריד את "הציבור" מהמשוואה.

עורכי הדין שלנו כבר עובדים במרץ על ההתנגדות שלנו לבקשת המחיקה, ואם זה תלוי בנו – תשובה ומונופול הגז לא יקבלו את מבוקשם. אבל תכלס, הלחץ שלהם מובן. הם לא יודעים מה לעשות עם העובדה שאלפי אנשים פרטיים מימנו את התביעה הזו ואיך להעלים את זה שציבור רחב התאגד יחד לפעולה אפקטיבית נגד טייקון ומונופול שדופקים אותו כבר שנים. אכן לא נוח שהציבור פתאום מעז להתנגד ולהפריע להם לקבל את מבוקשם מהרגולטורים כפי שהתרגלו. מה שנקרא ״אוי אוי אוי״.

ומה איתכם? צריכים אתכם איתנו כדי להמשיך ולעמוד איתנים מולם – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/2MJBVNG

דילוג לתוכן