איך נשמור על הכסף שלנו בימי המלחמה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


איך נשמור על הכסף שלנו בימי המלחמה?

בימים קשים אלו, כולנו מתמודדים עם חוסר ודאות. המצב הביטחוני הוא ללא ספק הנושא המרכזי שמעסיק אותנו, אך חששות לגבי התחום הכלכלי מתחילים לחלחל כמעט לכל בית, והביטחון הכלכלי מתערער. בתקופה זו, מקורות ההכנסה שלנו עלולים להיפגע, ולכן חשוב להתנהל בצורה נכונה ושקולה כדי לצמצם השלכות כלכליות משמעותיות. אנחנו, בלובי 99, נלחמים למענכם מול מקבלי ההחלטות כדי לוודא שאף אזרח לא ייפגע ממחטפים או בשל חוסר זכאות, שאינו מוצדק, להטבה שנקבע כי תוענק לאוכלוסייה מסוימת. אז כיצד להתנהל במצב הנוכחי? צוות הפיננסים שלנו, משתף במספר צעדים ורעיונות:

1. בדקו איפה הכסף שלכם נמצא – מעבר לחשבונות הבנק השוטפים שאתם מכירים היטב, תוכלו לעקוב אחר ריכוז החסכונות שלכם באתר 'הר הביטוח' ובאתר 'המסלקה הפנסיונית'.

2. נקלעתם למצוקה כלכלית? לא מומלץ לשבור קרן השתלמות או למשוך כספים מחסכונות אחרים. לקיחת הלוואה 'על חשבון' החסכונות הללו תהיה בד"כ בתנאים טובים יחסית, ותהיה לרוב עדיפה משבירת החסכונות.

3. אחת הדרכים להקטנת הוצאות מיותרות היא לבדוק שאין ברשותכם ביטוחים כפולים.

4. אם יש לכם חסכונות שצפוי שתצטרכו למשוך מהם כספים בתקופה הקרובה, כדאי לבחון את העברת הכסף לאפיקים סולידיים יותר. מומלץ להיעזר במומחים, יועצי השקעות ויועצים פנסיוניים אובייקטיבים. הניסיון לתזמן את השוק ולהימנע מהפסדים בשוק ההון ע"י שינוי מסלולי השקעה, עשוי דווקא לפגוע בחסכונות בטווח הארוך. ההמלצה נוגעת במיוחד לגבי החסכון בפנסיה – עבור אלו שאינם לקראת פרישה, עדיף שלא לבצע שינויים במסלולי ההשקעה בעת הזאת.

5. יש לכם הלוואות קיימות? שימו לב שבנק ישראל פרסם מתווים שונים שנועדו להקל על הציבור. אם אתם חווים קושי לעמוד בהחזרי ההלוואות, כדאי שתצרו קשר עם הגוף ממנו נלקחה ההלוואה ותבחנו אפשרות לדחייה או לפריסה שונה של החזרי ההלוואה, וזאת כדי להימנע ממצב של חריגה ממסגרות אשראי, החזרת צ'קים או פיגור בתשלומים. הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מציעים הקלות שונות, שתלויות גם באזור גיאוגרפי ובהשתייכות לאוכלוסייה שנפגעה ממצב הלחימה. שימו לב – מינוס בחשבון הבנק או פיגור בתשלומים שלא הוסדרו מראש, עשויים לגרור חיובים ולהיות בעלי השלכות שליליות אחרות, כמו השפעה על דירוג האשראי, דבר שיכול לגרום לכך שתנאי ההלוואה שיוצעו לכם בעתיד יהיו טובים פחות.

7. הקלות והטבות לכלל הציבור – המדינה צפויה לאשר שלל הטבות לכלל הציבור כמו הקדמת תשלומי מענקים שונים ודחיית תשלומי אגרות שונות. אם אתם זכאים להטבות מיוחדות, כדאי לעקוב אחר הפרסומים השונים.

8. המדינה צפויה להעמיד הלוואות בערבות מדינה – מי שעומד בתנאים יוכל לקבל הלוואות בתנאים עדיפים על אלו שיציעו לו נותני אשראי אחרים. תנאים מדויקים יפורסמו בהמשך.

במיוחד בתקופה הזו, אנחנו כאן, לצדכם, עוקבים אחר הנעשה במסדרונות הכנסת ומשרדי הממשלה ומבטיחים שבמיוחד עכשיו קבוצות אינטרסים ובעלי הון לא ינצלו את המצב על חשבון האזרח הקטן.

*יודגש כי מדובר בהמלצות כלליות של חברי צוות הפיננסיים ואין מדובר בייעוץ השקעות

דילוג לתוכן