אליעזר פישמן התפנק עם אשראי של מיליונים והציבור משלם את המחיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


בימים אלה מובא לאישור בית המשפט הסדר פשרה שערורייתי נוסף בפרשת פישמן, פושט הרגל הגדול בתולדות מדינת ישראל. כזכור, הוא עשה תספורת של כ-4 מיליארד ₪ על חשבון כספי הפנסיות של כולנו.

הפעם – מדובר בניסיון לטאטא מתחת לשטיח את התנהלותם המופקרת של נושאי המשרה בבנק איגוד, שהובילה לנזק לבנק של כרבע מיליארד ₪, ולסגור את הפרשה הזו בהסדר מגוחך בסכום של 10 מיליון ₪.

בנק איגוד הוא הבנק שאיפשר לדיילת של מטוסו הפרטי של פישמן, בחורה בשנות העשרים לחייה, לקבל הלוואה בסך של מיליונים ללא כל בטחונות. ולא רק לה – היו שם עוד אנשי קש שהעבירו את הכסף לביג בוס. אתם מבינים?! כשאתם הולכים לבנק לבקש הלוואה עושים לכם את המוות. כשפישמן שלח אלמונים וזוטרים – נתנו להם מיליונים. כך נפער בור עצום בקופת הבנק, שמעולם לא הוחזר ופגע קשות בציבור שכספי הפנסיות שלו מושקעים בבנק.

אחד מבעלי המניות של הבנק, שהבין את חומרת המצב, מבקש לתבוע את נושאי המשרה של הבנק על ההתנהלות הפושעת הזו. התביעה מתגלגלת כבר כמה שנים. בינתיים, בנק מזרחי קנה את בנק איגוד, החליט שנמאס לו מהסיפור ולכן התקדם להסדר פשרה – בניגוד להסכמתו של התובע, מצב חריג ביותר. כאמור, הסדר שערורייתי בסך 10 מיליון ₪ על חוב של מיליארדים.

כל המנהלים והדירקטורים שהיו אחראים למחדל התחמקו מנשיאת אחריות בהסדר הזה. הם לא יוציאו שקל מהכיס. אפילו שנחשף ב״גלובס״ כי במהלך השנים חברי הדירקטוריון בעצמם הודו ש״ייתכן שאילו לא היה מדובר במר פישמן לא היינו מגיעים למצב כזה״ ו״נפלנו פה ולא היינו אמורים להגיע למצב כזה״. נשמע לכם הגיוני שהם לא ישלמו על מעשיהם?!

לא ניתן לעוד הסדר פשרה שערורייתי להגיע לאישורו של בית המשפט בלי התנגדות. הגשנו בשמו של ד"ר הראל פרימק, מייסד עמותת צדק פיננסי, שהוא גם בעל מניות של בנק המזרחי, בקשה לעיין בתיק בית המשפט במטרה ללמוד אותו לצרכי ההתנגדות, ולשמחתינו ביהמ"ש אישר לנו לעיין בחומרים; עדכונים בהקדם.

הצטרפו אלינו ועזרו לנו להגן על הציבור גם בבית המשפט: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבנקים


דילוג לתוכן