אליעזר פישמן – פושט רגל חסר כל או נוכל מתוחכם עם כיסים מנופחים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


נתחיל בהקדמה: החוק לא רוצה לנקום בפושטי רגל. להיפך. החוק רוצה שמי שפשט את הרגל יחזיר כמה שיותר מהחובות ואז ישוחרר לדרך חדשה, יתחיל מחדש, יתקיים בכבוד. אבל החוק מיועד לפושטי רגל "רגילים", למי שניהלו עסקים בתום לב אבל פשוט נכשלו. הוא לא מיועד לנוכלים מתוחכמים כמו אליעזר פישמן.

לפני זמן קצר ביקש פישמן, פושט הרגל הגדול בתולדות המדינה, לקבל מבית המשפט ׳צו הפטר׳, אשר מוחק את כל חובותיו הקיימים. למה? כי הוא זקן אומלל וחולה שמתפרנס רק מקצבת זקנה. מה עוד? הוא גם ביקש מביהמ"ש להחזיר לו חלק מהכסף שהוא שילם לקופת פשיטת הרגל ולשחרר לו כספי פנסיה בסך של מאות אלפי ₪ שאמורים לעבור לקופה הזו, כדי שיהיה לו ממה להתקיים. אמרנו להתקיים? אולי זה הזמן להזכיר שאותו פישמן, שהתגלח על כספי הפנסיות שלנו במיליארדים, דאג להשאיר לאישה ולילדים מאות מיליוני ₪ (הם כולם ממשיכים לגור באחוזות בסביון, לנסוע במכוניות יוקרה ולחיות חיים מנקרי עיניים)

בימים אלו, הגיש הנאמן שמנהל את קופת פשיטת הרגל (ואמור לקבל את הכסף מפישמן) תשובה לביהמ"ש. ברור שהוא מתנגד לבקשות של פישמן, אבל מה עוד הוא מספר? שאפילו את מה שהוא אמור היה לשלם לקופה הזו, למשל את קצבת הזקנה ועוד כל מיני תשלומים אחרים שמתקבלים אצלו והוא אמור להעביר הלאה – הוא בכלל לא שילם. החליט, על דעת עצמו, בניגוד לצו ביהמ"ש, לא לשלם את הכסף אלא להשאיר אותו אצלו. השופטת לא פראיירית. אחרי שקראה את תשובת הנאמן היא הוציאה החלטה שמבקשת מפישמן להעביר לה דיווח מלא לגבי כל התשלומים שלו לקופת פשיטת הרגל, מגובה בתצהיר. איך אומרים? סוף מעשה במחשבה תחילה.

פישמן, האישה ושלושת הילדים, וגם עורכי הדין שלהם, מבינים את הליך פשיטת הרגל ומה שעומד מאחוריו היטב, אבל הם פשוט לא שמים עליו. הם מנסים לסחוט את הלימון עד הסוף. לא הספיקו להם המיליארדים שירדו לטימיון על חשבון כולנו, לא הספיקו להם מאות המיליונים שנותרו בידיהם, הם רוצים גם את כבשת הרש. טוענים שהגיע הזמן להתחיל מחדש ולהתקיים בכבוד. הם מבינים בכלל מה זה כבוד? פישמן נשאר מולטי-מיליונר דרך בני המשפחה, לא צריך לדאוג לעתיד שלו, אבל הם לא יודעים שובע. מבקשים עוד ועוד.

לובי 99 ממשיך לייצג את האינטרס הציבורי בפרשה הזו. בימים הקרובים נפנה אל הכנ"ר (כונס הנכסים הראשי) בבקשה להצטרף אל הנאמן ולבקש מביהמ"ש להבהיר לפישמן: עד כאן.

כדי שפישמן וכמותו לא יוכלו להמשיך לעשות מאיתנו צחוק, הצטרפו אלינו

דילוג לתוכן