אל תגיד ״ריבה״, תגיד ״מה שפעם היו קוראים לו ריבה״

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
הידעתם שניתן לקרוא לריבה ״ריבה״ רק אם היחס בין התכולה לאריזה עומדת בסטנדרט ישראלי ייחודי, שלא קיים במדינות אחרות? ואותו הדבר גם לגבי טונה, שמן זית, סוכר, שוקולד ועוד רבים וטובים המרכיבים את סל הקניות שלנו. אחרי שנלחמנו במשך שנים לבטל את תקני מזון היחודיים שקבעו סטנדרט ייצור שיחודי לישראל, ברפורמה שנכנסה לתוקף ב1.1.2023, הנה אנו מתייצבים שוב לדיונים בוועדת בריאות על מנת להתנגד לעוד פרוצדרה אשר חוסמת תחרות מייבוא, וכך מגנה על המונופול של חברות המזון הגדולות. צפו בדבריה של עו״ד רחל גור, סמנכ״לית הלובי:
***************
החל מ2020, אנו שותפים למהלך נרחב במסגרתו בוטלו כ-100 תקני מזון ייחודיים מתוך כ-140 קיימים, עם התחייבות של משרד הבריאות לבחון את ביטול רוב התקנים שנותרו, במסגרת המעבר לרגולציה המותאמת לסטנדרט הבינ״ל. איפה הבעיה? שמאז גוררים רגליים במשרד הבריאות, ויבואנים בלעדיים מנצלים כל פריצה, כולל סטנדרט ייחודי בכל הקשור לאריזת מזון, על מנת לחסום תחרות מייבוא.
ולכן, הגענו לכנסת כדי להזכיר שהציבור כבר לא מקבל את זה בשתיקה, ומצפה להקלה ביוקר המחיה. הדרך ארוכה אבל בסוף בזכות חברי הלובי ~ ציבור שהחליט שכבר נשבר לו מיוקר המחיה ושלח אותנו לכנסת להלחם ~ נצליח לסגור את שאר הזנבות של הרפורמה בייבוא, נסיר את חסמי הייבוא המיותרים, ונשחרר את הצרכן הישראלי מהחנק של חברות המזון הענק.
רוצים לקחת חלק פעיל בהוזלה של יוקר המחיה? הצטרפו אלינו עוד היום
דילוג לתוכן