אסור לשר הבריאות ניצן הורוביץ להיכנע ללחצים של היבואנים הבלעדיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

היום תיערך ישיבת הממשלה על תקציב המדינה ועל חוק ההסדרים, ומאחורי הקלעים מופעלים לחצים אדירים להוציא מהחוק רפורמה שאמורה להוזיל לכולנו את יוקר המחייה. אם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ייכנע ללחצים הללו, כולנו נמשיך לשלם עשרות אחוזים יותר מאירופה על מוצרי טואלטיקה בסיסיים כמו משחת שיניים ודאודורנט.

יבואנים בלעדיים גדולים וחזקים, כמו שסטוביץ שהיא המשווקת הבלעדית של קולגייט ודיפלומט שהיא המשווקת הבלעדית של ג׳ילט, משתמשים בכל התרגילים שבספר כדי לנסות להוציא את הרפורמה הזו מחוק ההסדרים וכך למסמס אותה. זה בדיוק מה שהם עשו ב-2016, 2018 ו-2019, אבל הפעם אסור לתת לתרגיל הזה להצליח.

הגיע המועד לפתוח את שוק הייבוא לתחרות ליבואנים חדשים ומקבילים, וכך להקל סוף סוף על יוקר המחייה. הדרישה שיבואן מקביל בתחום המזון והתמרוקים יציג מסמכי מקור מהיצרן תוביל לחיסול הרפורמה, כי מסמכים כאלו תמיד מצויים רק בידי היבואן הרשמי. אסור לשר הבריאות להיכנע ללחצים כי ככה המשק יישאר שבוי בידי 2-3 יבואנים ענקיים.

היבואנים הגדולים והלוביסטים שלהם מפעילים ברגעים אלו ממש לחץ אגרסיבי על משרד הבריאות. אם הם יצליחו לחסום את הרפורמה, זה יעלה לכל משק בית בישראל מאות שקלים בחודש.

מסכימים? שתפו.

#הוןשלטוןייבוא

* אנו עושים את מירב המאמצים לאתר את יוצרי התמונות והסרטים, ומבצעים בהם שימוש הוגן לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

דילוג לתוכן