המאבק על הביטחון האנרגטי של ישראל מגיע לוועדה בכנסת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


השבוע הוצגה בכנסת התכנית העסקית של חברות הגז – לייצא למצרים כמה שיותר גז בעשור הקרוב, לגרוף רווחי ענק עכשיו (כל עוד מחירי הגז בעולם נוסקים), ולעזאזל עם הציבור הישראלי. העתיד של כולנו בעדיפות האחרונה. חברות הגז מוכנות לסכן את הביטחון האנרגטי של ישראל, ומה אכפת להן שהציבור הישראלי ישלם את המחיר דרך חשבונות החשמל. אנחנו פועלים כדי למנוע את זה.

**כבר תקופה שאנו עוקבים מקרוב אחר התכניות של חברות הגז להגביר דרמטית את הייצוא שלהן ממאגרי הגז, שהן משאב טבע של כולנו. אתמול הגיעו מנכ"לי החברות לוועדה המפקחת על קרן העושר, במטרה לשכנע את חברי הכנסת שהייצוא טוב לציבור – כי הוא סוף סוף ימלא את קרן העושר הענייה – רק שהם שכחו לציין שעד כה הם עשו כל תרגיל מס אפשרי כדי להתחמק ולהפחית מהתשלומים לקרן זו.
בדיון בוועדה הציגה סמנכ״לית הלובי, עו״ד מרב דוד, את האינטרס הציבורי: במאגרים יש את כל הגז הנחוץ לייצור חשמל ולתעשייה לעשרות שנים קדימה, אבל במקום ללמוד ממשבר האנרגיה שפגע קשות באירופה, המדינה מאפשרת לחברות הגז לעשות עלינו סיבוב ולהעשיר את קופתן על חשבוננו. הרחבת הייצוא עלולה להביא למצב שבתוך עשור וחצי ישראל תמצא את עצמה מייבאת גז ביוקר וכך מייקרת גם את חשבונות החשמל. אנחנו נמשיך להאבק בכל הזירות כדי להבטיח שזה לא יקרה.
אל תאפשרו לחברות הגז לעשות במשאבי הטבע שלנו כרצונן – הצטרפו אלינו https://bit.ly/40EXXVI


דילוג לתוכן