בליל חמישי האחרון, ״ליל התקציב״, נידון בממשלה גם חוק ההסדרים-


בליל חמישי האחרון, ״ליל התקציב״, נידון בממשלה גם חוק ההסדרים- שכולל את הרפורמות הכלכליות שיאושרו יחד עם תקציב המדינה. וכך, רגע לפני כניסת השבת, הוסר מנוסח החלטת הממשלה הסעיף היחיד שהיה לו הסיכוי להוריד את מחירי המזון בתוך זמן קצר. הבוקר התקיים דיון בועדת הכלכלה בו נכחו נציגי כל חברות המזון הגדולות ויבואני הענק, ובו ביקשנו מיו"ר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן, בכל זאת לקדם את החקיקה במהירות.

זה זמן רב שאנו רואים בתקשורת את שרי האוצר והכלכלה מתפארים בהחלטתם לפרק את יבואני המזון הגדולים כדי להפחית את הריכוזיות בענף המזון – החלטה אליה דחפנו בשנה האחרונה. אולם במאני-טיים, כשנדרש אישור הממשלה לצעד החשוב הזה ונדרשו השרים לחייב את היבואנים הגדולים לוותר על אחיזתם הלופתת בצרכן (ע״י מכירת חלק מהמותגים המובילים שברשותם), נמצאו ההסברים מדוע יש להוציא את הסעיף מהחוק.
במסגרת החלטת הממשלה המפורטת, תוקם בכל זאת וועדה שאמורה לבחון את פירוק חברות המזון הגדולות כולל אותם יבואנים. בכוונתנו לדחוף בכל הכוח כדי לקדם החלטה תקדימית זו, ולהגביר את התחרות בענף המזון כדי להוריד את המחירים.
כדי לנצח את יבואניות המזון הגדולות בקרב על הכסף שלנו, אנחנו חייבים לובי ציבורי חזק. הצטרפו אלינו עוד היום:


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן