כשקולו של הציבור מצליח להכנס למועדון סגור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בכנסים מקצועיים באוניברסיטאות נוהגים להתכנס להם אנשי האקדמיה ועורכי הדין המובילים במשק שאח"כ כותבים את המאמרים ויושבים בוועדות שמשפיעות על פסקי הדין ומחליטות בסוף על הכסף של כולנו. זה מועדון קטן ודי צפוף של כמה מאות אנשים, שמשחקים ביניהם משחק כסאות וחבר מביא חבר, והפעם, באופן די חריג גם קולו של הציבור הצליח לתפוס שם מקום.
לפני כמה ימים התקיים בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית כנס התאגידים השנתי אליו הוזמנה גם היועצת המשפטית שלנו – עו"ד ד"ר עינת סולניק.
ד״ר סולניק השתתפה בפאנל בשם "אחריות נושאי משרה ושומרי סף", שזה שם מפוצץ להאם מנכ"לים, יו"רים, דירקטורים ושאר בכירים שמנהלים חברות ציבוריות צריכים לשאת באחריות כלשהי למחדלים שקורים תחת הנהגתם, עליהם לרוב משלם הציבור שמושקע בחברות הללו דרך כספי הפנסיות שלו.
על הבמה ד"ר סולניק אמרה להם בפרצוף, בלי להתבלבל, ובשפה משפטית כמובן – אין בישראל שום אחריות נושאי משרה ושומרי סף. יש כסף גדול, שקונה הכל, ולא משנה כמה גדולה או רקובה הפרשה- בסוף רק הציבור נשאר לשלם את החשבון. הדברים עוררו סערה רבה, ותגובות הן בפאנל והן מהקהל.
ד"ר סולניק לא מצמצה ונתנה דוגמא אקטואלית שאנו מתמודדים איתה בביהמ"ש בימים אלה, בהם נבחן בביהמ"ש המחוזי במחלקה הכלכלית הסדר פשרה בפרשת העלמות המס של בנק הפועלים, לפיו איש מנושאי המשרה שהיו אחראים למחדל שעלה לבנק 900$ מיליון, לא ישא באחריות ולא ידרש להחזיר שקל מעשרות המיליונים שהרוויחו באותן השנים מבונוסים.
ההסדר מתיימר להתבסס על המלצות "ועדה בלתי תלויה" שמינה דירקטוריון הבנק לבדיקת הפרשה בראשות שופט עליון בדימוס, פרופ' יורם דנציגר, וחבריה הם שופטים בדימוס ואנשי אקדמיה בכירים שאף נכחו בחלקם בכנס זה. הוועדה מדברת על חומרת הפרשה אך פוטרת את האחראים לה מכל אחריות. אנחנו הגשנו התנגדות לביהמ"ש נגד ההסדר השערורייתי הזה.
צפו בחלק קטן מדבריה של ד"ר סולניק לעניין זה.
ותודה לד"ר אסף אקשטיין, מארגן הכנס, על ההזמנה והנכונות לתת לקול אחד להשמע.
לא מוכנים לקבל את דינו של המועדון הסגור שסוגר עסקאות כאלו על חשבונכם? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3Fmgj5d


 

דילוג לתוכן