בזכות הלחץ של הציבור פירוק המונופולים במזון חוזר לשולחן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בזכות הלחץ של הציבור פירוק המונופולים במזון חוזר לשולחן
בשנתיים האחרונות הובלנו יחד עם תוכנית הצינור סדרה של מאבקים צרכניים, בהם מרד הפסטה, הטונה והקורנפלקס. בזכות ההתגייסות של הציבור למאמץ, הקול שלנו נשמע והשיח הפוליטי בנושא השתנה לחלוטין מאפס מודעות ועיסוק בבעיה לצעד המשמעותי עליו הכריז משרד הכלכלה – הצעת חוק לפירוק המונופולים בייבוא. צפו במנכ"לית הלובי, עו"ד לינור דויטש – Linor Deutsch בתוכנית הצינור:
בשנים האחרונות, בזכות הגב שלכם, הובלנו סדרה של רפורמות שנועדו לפתוח את השוק הישראלי לתחרות בייבוא. אבל בשוק כל כך ריכוזי כמו שוק המזון הישראלי, עידוד תחרות פשוט לא מספיק. בשביל להצליח באמת להוריד את מחירי המזון בארץ חייבים גם לטפל ישירות בריכוזיות המטורפת בשוק.
אנו שמחים לראות איך העבודה האינטנסיבית והעיקשת שלנו בנושא משתלמת; כיום רובכם כבר מכירים את שמות של יבואני הענק הדורסניים כמו "דיפלומט ושסוטביץ"; מקבלי ההחלטות דורשים לחשוף את רווחי העתק של המגה-מונופולים בתחום המזון כמו תנובה, אסם ושטראוס כשאלו מנסות להעלות מחירים סתם כי הן יכולות. הציבור התקדם היום עוד צעד במאבק בריכוזיות כאשר משרד הכלכלה החליט באומץ רב ליזום הצעת חוק חדשה לפירוק המונופולים בייבוא – זאת לאחר שנגנזה מחוק ההסדרים האחרון במהלך דיון לילי בממשלה לפני חצי שנה.
כמובן שזו רק תחילת הדרך. עומד לפנינו מאבק קשה לגייס תמיכה למהלך הזה בתוך הממשלה ובקרב חברי הכנסת אבל אנו מוכנים לקרב מול הלוביסטים של חברות המזון, כי יש לנו גב ציבורי חזק, מעורב ומחויב, וביחד נוכל להביא את ההקלה שכולנו כמהים לה ביוקר המחיה.
גם אתם כבר נחנקים תחת מחירי המזון? הצטרפו אלינו:


דילוג לתוכן