ביום שחברי הכנסת יוכלו לקבל מתנות מטייקונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

תיקון חקיקה חדש שעבר בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, עלול לפתוח פתח מסוכן לשחיתות. התיקון שעבר יאפשר לנבחרי או עובדי ציבור לקבל "מתנה" לצורך מימון הוצאות רפואיות או משפטיות. חקיקה שכזאת תאפשר לטייקונים ובעלי הון לקנות בקלות השפעה על נבחרי הציבור לטובתם האישית. אנחנו נעשה הכל כדי לעצור את זה.

נבחרי ועובדי הציבור נמצאים בעמדות כוח משמעותיות מאד, מה שמציב אותם הרבה פעמים כ"מטרות" עבור בעלי הון שמבקשים לקדם מדיניות שתשרת אותם ואת האינטרס שלהם. לכן, קיים מארג של חוקים שנועד לייצר הפרדה בין ההון לבין השלטון ולהבטיח שנבחרי ועובדי הציבור ישרתו את כלל אזרחי המדינה, ולא רק אינטרסים צרים של מי שנותן להם תמורה.

כיום החוק אוסר על נבחרי ועובדי הציבור לקבל מתנות אם אלו ניתנו להם *בגלל* היותם תפקידם. התיקון שעבר קובע שהם יוכלו לקבל "מתנה" אם היא לצורך מימון הוצאות רפואיות או משפטיות, גם אם זו ניתנה להם בגלל תפקידם. כלומר – לא מדובר באמת במתנה אלא ב"השקעה", שהנותן אותה מצפה לקבל עליה תמורה. למשל רגולציה מקלה, קבלת זכויות והטבות מהמדינה כמו הטבת מס, או קומבינה אחרת.

מדובר בחקיקה מסוכנת שחייבים לעצור. אנחנו פועלים בכל זירה במטרה להחליש את יכולת ההשפעה של ההון על השלטון ובכוונתנו להמשיך.

הצטרפו אלינו כדי לעצור את המהלך: https://bit.ly/3JrQEdi

דילוג לתוכן