מהדורת החדשות מציגה: עובדים עליכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בעידן הרשתות החברתיות והפייק ניוז, מהדורות החדשות צריכות להיות אי של שפיות: אנו זקוקים להן שיספקו לנו, צרכני החדשות, עובדות ונתונים שבעזרתם נבסס את עמדותינו ונוכל לקיים שיח ציבורי. אך הרפורמה שמתכנן עבורנו שר התקשורת, תמחק כל זכר של תקשורת נקיה ונטולת אינטרסים. אנחנו מתכוונים להיאבק כדי לעצור את זה, ולמאבק הזה גם צריכים אתכם איתנו(פרטים בסוף הפוסט).
האמת היא שכבר היום חברות החדשות לא תמיד מצליחות לחצוץ בין התוכן החדשותי לבין אינטרסים מסחריים של בעלי השליטה בערוצים המסחריים והמפרסמים הגדולים, לכן טענו לאורך הדרך שיש דווקא להחמיר את הכללים ולהגביה את "החומה הסינית" שאמורה להתקיים בין הערוץ המסחרי לתוכן החדשותי.
אך כעת, שר התקשורת מציע לבטל כליל את חברות החדשות ואת האיסור על ערבוב תכנים שיווקיים בתוך תכני החדשות. במקום, הוא מציע להקים מועצה (בשליטה פוליטית לחלוטין) שתקבע כללים של דיווח על עצם קיומם של תכנים שיווקיים. דיווח, שבמחקרים כבר הוכח ככמעט שלא יעיל. כך, במסווה של חדשות, נקבל שטיפת מוח מסחרית. המלצות על מסעדות טובות, מוצרים יעילים או טיסות זולות. אחלה בתור ערוץ קניות, פחות מתאים בתור חדשות .
אם הרפורמה של שר התקשורת לשוק השידורים תצא לפועל לא תהיה כל הפרדה בין עובדות לבין תעמולה כלכלית וזוהי סכנה אמיתית לחברה שלנו, למוחות שהיא מעצבת, לתרבות שהיא מייצרת.
המאבק על עיתונות עצמאית וחפה מאינטרסים כלכליים היא סיזיפית, מלאה בהפתעות, ומתקיימת מול גורמים רבים בעלי אינטרסים. כדי להוות כוח נגד, אנחנו צריכים את תמיכתכם הכלכלית והמספרית. זה הזמן להכנס ללינק המצורף ולהצטרף בחברות קבועה או תרומה חד פעמית ללובי 99, בכל סכום שתבחרו


דילוג לתוכן