די להתעמרות בחלשים – נאבקים על דמי הניהול של נכים, אלמנות ויתומים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לאחר שנתיים של מאבק הצלחנו להפחית את תקרת דמי הניהול של מקבלי הקצבה מקרנות הפנסיה. מדובר בדמי ניהול שמשולמים ברגע שקרנות הפנסיה מתחילות לשלם קצבאות ואז העמיתים הופכים ללקוחות שבויים שלא יכולים יותר לעבור בין הקרנות והן כמובן מנצלות זאת.

כעת מתברר, שהחליטו להחריג את הנכים והשארים (אלמנות/ים ויתומים/ות) מהפחתת דמי הניהול ואנחנו ממשיכים להיאבק גם עבורם.

בשבוע שעבר הגשנו לבית הדין לעבודה בקשה להציג בפניו, במסגרת הליך ייצוגי שמתנהל בנושא, את הפגיעה החמורה של חברות הפנסיה שמקפיצות את דמי הניהול לנכים ושארים. את המאבק על הפחתת דמי הניהול לפנסיונרים אנחנו מנהלים כבר תקופה ארוכה ובינואר האחרון ועדת הכספים של הכנסת אישרה את ההפחתה. אלא שברגע האחרון של הגשת החקיקה הושמטו פתאום הנכים והשארים מטיוטת החוק כך שתקרת דמי הניהול שלהם עדיין עומדת על 0.5% במקום 0.3% כמו יתר הפנסיונרים.

רשות שוק ההון הסבירה בתגובה שאין צורך להפחית את דמי הניהול של נכים ושארים מכיוון ששיעור דמי הניהול לא משפיע על גובה הקצבאות שהם מקבלים. אבל דמי הניהול האלו, גם כאשר אינם פוגעים בקצבאות, נלקחים מהפנסיות של אותם עמיתים וכך עובר הכסף מהכיסים שלהם לכיסיהן השמנמנים של הקרנות.

לא ייתכן שתותר הפגיעה הזו דווקא באלו שהכי זקוקים להגנה – נכים, אלמנות ויתומים. אנחנו דורשים מרשות שוק ההון לתקן את העוול ולהפחית את התקרה גם לנכים ושארים.

אין עוד גוף חברתי בישראל שיודע ומצליח לעסוק בנושאים המורכבים הללו וכדיי שאנחנו נוכל להמשיך להיאבק עבורכם באותיות הקטנות שמסתירות מאיתנו חברות הפנסיה – אתם צריכים להצטרף אלינו https://lobby99.org.il/join


Source

דילוג לתוכן