דמי ניהול סמויים של כמיליארד ש"ח בשנה נגבים כבר עשור מכספי הפנסיות שלנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


דמי ניהול סמויים של כמיליארד ש"ח בשנה נגבים כבר עשור מכספי הפנסיות שלנו ומועברים למנהלי 'קרנות השקעה' בטענה שזה לטובתנו.

בעקבות פעילות שלנו יחד עם 'צדק פיננסי', הוקמה ועדה מיוחדת, "ועדת יפה", שבחנה את הנושא, קיבלה את עמדתנו והמליצה לבטל את דמי הניהול הסמויים. עוד מצאה הוועדה ש'קרנות ההשקעה' כלל לא מועילות לציבור החוסכים, כלומר גובות כסף מיותר ולא מספקות תשואה הולמת.

הממונה על שוק ההון אמור ליישם את המלצות הוועדה עד אפריל הקרוב.
גופים אינטרסנטים, כמו קרנות ההשקעה וגופי הפנסיה, בלחץ היסטרי. הם תוקפים את המלצות הוועדה בתקשורת, בכנסים אקדמיים ובניירות עמדה, ומפעילים לחץ רב על הממונה.

לא מפתיע. הם חוששים שהצינור הסמוי, המזרים אליהם מזומנים ללא בקרה ופיקוח, ייסגר – והם אשכרה יצטרכו להצטיין ולהימדד על בסיס ביצועים כדי להיות ראויים לקבל תגמול מהחוסכים לפנסיה.
הנתונים המפורסמים לא מחמיאים להם וחושפים כי כספי החיסכון של הציבור מחולקים למאות מנהלי קרנות ללא יכולת בקרה, ללא שקיפות והכל על חשבון הפנסיה שלנו.

אנחנו ממשיכים לפעול כדי לוודא שהממונה על שוק ההון יישם את ההמלצה העיקרית של ועדת יפה – להציג לחוסך מחיר אחד הכולל את כל העלות שהוא משלם על ניהול כספי הפנסיה שלו ללא שטיקים וטריקים.

עזרו לנו להגן על כספי הפנסיות של הציבור: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןפנסיה


דילוג לתוכן