האם הפגישות של הרגולטור החדש עם הטייקונים והלוביסטים ייחשפו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בימים האחרונים מונה עו"ד יואל בריס ליו"ר של רשות ממשלתית חדשה שהוקמה – רשות האסדרה. לא בזבזנו רגע ופנינו אליו כדי לדרוש שקיפות מרחיבה בעבודת הרשות, בשביל לוודא שהיא תשרת את הציבור הרחב ולא קומץ של בעלי הון וחברות גדולות.

תפקיד רשות האסדרה הוא לייעל את תהליכי החקיקה, לוודא שחקיקה חדשה מתבצעת בהליך מבוסס ותקין, ולמנוע חקיקה בעייתית או כזו שצפויה לעלות למשק הרבה מאד כסף ללא הצדקה. אבל החשש הוא שדווקא "רגולטור על" שכזה, בעל הסמכות והכח לפקח על כלל הרגולציה, יהיה חשוף לניסיונות של בעלי ההון והלוביסטים שלהם, "לשבות" אותו ולעצב את הרגולציה בהתאם לאינטרסים שלהם, במקום של הציבור.

אז מה עושים? שקיפות רבותי, שקיפות. החלת חובות שקיפות מרחיבות על הרשות, שיאפשרו לציבור להיות עם היד על הדופק בנוגע לגורמים המשפיעים על עבודתה. במסגרת עשרות הדיונים שכבר התקיימו בכנסת על הקמת הרשות וכן בעבודה מקצועית מול משרד המשפטים, הצלחנו להכניס חובות שקיפות חסרות תקדים – הצלחנו לחייב את הרשות לפרסם כללים בנוגע לשקיפות של הגורמים שעמם היתה בקשר בנוגע לכל רגולציה, כדי לוודא שמי שמשפיע על עיצוב הרגולציה לפחות יעשה את זה לאור יום, ולא במחשכים.

אבל זה לא מספיק, ועכשיו, משהוקמה הרשות, אנחנו ממשיכים לדחוף לשקיפות של פעילותה. אנו דורשים שכל פגישה בנוגע לרגולציה מסוימת, רשמית ובלתי רשמית, ברשות, במפעל או במשרד מפנק של טייקון, תהיה שקופה ומדווחת לציבור. אנחנו גם דורשים שקיפות בנוגע למקורות הנתונים והמידע שמגיע לרשות, כדי לדעת אם אלו מגיעים מהחברות המפוקחות עצמן.

רק שקיפות תבטיח שהאינטרס של הציבור יוביל את הרשות בפעילותה.

המתג על מידת השקיפות בממשלה נמצא בידיים שלכם – הצטרפו אלינו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןשקיפות


Source

דילוג לתוכן