האם תאגיד השידור הציבורי יוכפף לפוליטיקאים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אחרי הפוגה קצרה, החרב חוזרת לצוואר התאגיד. כעת שר התקשורת מבקש להכניס לחוק ההסדרים סעיף שיקנה שליטה מוחלטת של הפוליטיקאים על תאגיד השידור הציבורי, באמצעות הכנסת תקציב התאגיד לתוך תקציב המדינה. אנחנו פועלים כדי לעצור את זה.

תאגיד הציבור השידורי הוקם בחוק מיוחד שקובע שהמימון שלו יהיה מנותק מתקציב המדינה, כדי למנוע מצב בו הוא תלוי למימונו השוטף בגחמות המתחלפות של הפוליטיקאים, ולאפשר לו לעבוד באופן עצמאי וללא תלות.

ההצעה לכלול את תקציב התאגיד בתקציב המדינה תחזיר אותנו לימים העליזים של רשות השידור כשהדרג הפוליטי שלט על תקציבה ומינה את הבכירים בה. זה בניגוד גמור למטרה לשמה הוקם – להיות כלי תקשורת עצמאי ונקי מאינטרסים שיכול לחשוף יחסי הון-שלטון, עוולות שלטוניות וניצול של הציבור בידי בעלי ההון ששולטים בכל יתר ערוצי התקשורת.

ההצעה הנוכחית כוללת גם הפרטה של תדרי הרדיו של תאגיד השידור הציבורי (שיעברו כך לידי בעלי ההון) ואיסור על התאגיד לקבל הכנסות מפרסומות וחסויות, וכך לחנוק אותו תקציבית ולהשאיר אותו תלוי לגמרי בחסדיהם של הפוליטיקאים.

החלשת התאגיד ושליטה בתקציבו לא תוביל ל"פתיחת השוק לתחרות" וליצירת תכנים איכותיים יותר כפי שמנסים למכור לנו. היא תוביל לפגיעה בעצמאות התאגיד, תוביל לפחות תחקירים, פוליטיזציה של השידורים ו"מירוץ לתחתית" בניסיון לשמור על רייטינג גבוה.

המאבק על תקשורת עצמאית הוא המאבק של כולנו – הצטרפו אלינו https://bit.ly/3jSYItL


דילוג לתוכן