הבנקים מרוויחים עלינו פי 2.5 ריבית מעסקים גדולים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
גם בימי קורונה, משקי הבית עדיין משלמים לבנקים ריבית הגבוהה פי 2.5 מעסקים גדולים על ההלוואות שלהם. זאת, למרות שהסיכון במתן הלוואה לאזרח הקטן נמוך יותר.
רווחיהם של חמשת הבנקים הגדולים ממתן הלוואות למשקי הבית עומדים על כ-12 מיליארד שקל בשנה. 3.5 מיליארד שקלים נוספים מעמלות. המספרים האלה נשארו יציבים גם במחצית הראשונה של 2020 כשהקורונה כבר בחיינו. הכנסת תחרות לענף הבנקאות משמעותה חיסכון של מיליארדי שקלים לכלל הציבור, לכיס של כל אחד ואחת מאיתנו.
לובי99 פועל כבר כמעט 5 שנים ללא לאות לקידום הרפורמה בבנקים – רפורמה הכוללת סט חוקים ותקנות המהווים תנאי הכרחי לחיזוק כוחו של הלקוח מול הבנקים, ולהגברת התחרות בענף הבנקאות.
האקלים הפוליטי בשנה האחרונה לא אפשר את התקדמות החקיקה, אולם העבודה על הכנת החוקים המשלימים לרפורמה נמשכת. נכון להיום, עומדים על הפרק שני חוקים שעתידים לשנות את כללי המשחק בענף הבנקאות:
(1) כניסה לתוקף של ניוד בין בנקים: יאפשר מעבר קל ומהיר של חשבון הבנק הפרטי – מהלך שמגביר את התחרות ומגדיל את כוח המיקוח של הלקוח מול הבנק.
(2) העברה של חוק בנקאות פתוחה: יאפשר השוואת עלויות של עמלות וריביות בין הבנקים וקבלת הצעות ערך, והכל באופן דיגיטלי.
הבנקים כמובן מנסים להשתמש בתירוץ הקורונה כדי לדחות את העברתם או יישומם. לא ניתן להם. מזה 50 שנה אין תחרות בשוק הבנקאות – אם כבר, הקורונה והמצוקה הכלכלית רק מדגישים כמה כסף יכול וצריך להיחסך בשדה הזה.
רוצים לעזור לנו לפתוח את שוק הבנקאות לתחרות כדי שתשלמו פחות לבנקים? הצטרפו עכשיו ללובי 99 https://bityl.co/3l7G
דילוג לתוכן