הדלתות ממשיכות להסתובב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בחודש שעבר הוגשו שתי בקשות לקיצור תקופת הצינון על-ידי בכירים בשירות המדינה, ועכשיו המגמה ממשיכה – היום פורסם שדקלה פרסיקו, המתכננת של הוותמ״ל, ועדה שניתנו לה סמכויות רחבות בנושא תכנון כדי לאשר במהירות תוכניות בנייה למגורים, תתחיל לעבוד בחברת נדל״ן – בלי תקופת צינון.

מטרת תקופת הצינון (המעוגנת בחוק) היא לאפשר לעובדי המדינה לקבל ״החלטות קשות״ כלפי הגופים עליהם הם מפקחים בלי לחשוב על התפקיד הבא שלהם, לא לאפשר להם לתת הטבות למעסיקם העתידי, ולהגביל את היכולת שלהם לנצל בעתיד את כל רשת הקשרים שהם בנו במשרדי הממשלה.

למרות החוק, מתכננת הוותמ"ל עברה במהירות מתפקיד בכיר באחד ממוסדות התכנון הכי חשובים, שלו ממשק גבוה עם בכירים במשרדי הממשלה, במערכת התכנון וברשויות המקומיות – לחברה פרטית.

גם אם במסגרת תפקידה בשירות המדינה פרסיקו לא עבדה מול חברת הנדל״ן אליה היא עוברת – עדיין יש פה בעייתיות. איך אפשר לצפות מגורמי התכנון שעד לפני רגע עבדו איתה להתייחס אליה עכשיו כמו לכל גורם אחר במגזר הפרטי, ולהתעלם מ-5.5 שנים של עבודה משותפת?

כמובן שאי אפשר לאסור על מעברים מהמגזר הציבורי למגזר הפרטי, אבל צריך לשים קו אדום: המגמה שבה שוב ושוב מקוצרת תקופת הצינון של חודשים בודדים לפני מעברים כאלו (וליתר דיוק – ב-96% מהבקשות שמוגשות) חייבת להיפסק.

אז מה אפשר לעשות? בשבוע שעבר פנינו בבקשה להצטרף כ״ידיד בית המשפט״ ולהתנגד לבקשה של בכיר במשרד האוצר שרוצה לקצר את תקופת הצינון ל-50 יום לפני שיעבור לעבוד במונופול הגז, ואנחנו עובדים גם על הצעת חוק מקיפה שתסדיר את הנושא.

אם גם לכם נמאס מהדלתות המסתובבות, הצטרפו ללובי 99: https://bit.ly/3kEk8W8

#הוןשלטוןשקיפות

דילוג לתוכן