הדלתות מסתובבות מהעליון להון ומה הקשר לעיתון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

חברת מגדל אחזקות – החברה הציבורית ששולטת בחברת הביטוח מגדל שמנהלת 360 מיליארד ש"ח מכספי הציבור, וידועה במעורבות המוגברת של בעל השליטה, שלמה אליהו, התברכה ביו"ר דירקטוריון חדש: המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט (בדימוס) חנן מלצר, שפרש לפני מספר חודשים מכס השיפוט.

לכאורה – מדובר במינוי של אדם ראוי ביותר, לחברה שיש בה בעיות רבות במשך שנים, מה שסה״כ יכול לסייע לחברה ולהביא ליציבות לטובת החוסכים.

מצד שני, מדובר בתקדים בעייתי. הדבר אמנם לא מנוגד לחוק, אך מדובר בפעם הראשונה ששופט עליון עושה מעבר כזה, בתוך זמן קצר כל כך מתום הכהונה. מגדל היא חברה ציבורית עם ממשקים משמעותיים לרגולטורים ותשמח להתהדר במוניטין של שופט עליון, אבל מה זה יעשה לאמון הציבור במערכת המשפט?

מה שבעיתי עוד יותר, זה שכב' השופט מלצר מכהן במקביל כנשיא מועצת העיתונות בישראל – מועצה שקובעת את כללי האתיקה שיחולו על עיתונאים ועל כלי התקשורת, דנה בתלונות נגד כלי תקשורת ואמונה על חיזוק העצמאות של התקשורת הישראלית.

כבר ידוע שעצמאות התקשורת מאוימת באופן קבוע על ידי חברות גדולות שמפרסמות בסכומי עתק בתקשורת מה שמשפיע על האופן בו הן מסוקרות, ובעלי שליטה שפועלים כדי להטות את הסיקור בהתאם לאינטרסים הכלכליים שלהם.

לא ייתכן שיו"ר חברת מגדל, חברה שמסוקרת משמעותית בתקשורת, עם תקציבי עתק לפרסום ועם ממשקים מול רגולטורים, יהיה אחראי גם על חיזוק עצמאות התקשורת ועל ניתוקה ממערכת ההון-שלטון.

פנינו לכב' השופט מלצר, ולמועצת העיתונות בדרישה שמלצר, לפחות יחליט באיזה "כובע" הוא מכהן, כי בשניהם בוודאי שלא ניתן להחזיק יחד.

כדי לנתק את העיתון מההון והשלטון אנחנו צריכים אתכם/ן – הצטרפו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטון


דילוג לתוכן