הדלתות מסתובבות ממשרד האוצר למונופול הגז

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כבר תקופה ארוכה שאנחנו מתנגדים לתופעת ״הדלתות המסתובבות״, במסגרתה בכירים בשירות המדינה עוברים לעבוד עבור הגופים עליהם פיקחו עד לא מזמן. החוק קובע תקופת צינון לפני מעברים כאלה, אבל בדרך כלל התקופה הזו מקוצרת. כבר סיכלנו כמה מינויים שנעשו בניגוד לנהלים ועכשיו יש עוד מינוי שהדליק לנו נורה אדומה.
לאחרונה דווח שאריאל יוצר, סגן באגף תקציבים שאחראי על תחום הנדל״ן, מונה לתפקיד מנכ״ל חברת ישראמקו, אחת מחברות הגז המובילות ששותפה במאגר ״תמר״.
מה לרגולטור שמתעסק בנדל״ן ולחברת גז? זה מה שגם אנחנו שאלנו.
אז קודם כל, החברה ששולטת בישראמקו שולטת בעוד חברות, ביניהן גם – תעמידו פני מופתעים – חברות נדל״ן כמו איירפורט סיטי ונצבא. לכן, הפירמידה הזו רק תרוויח מהקשרים של יוצר במשרד האוצר ובמשרדי ממשלה אחרים שמתעסקים בנדל״ן.
על פניו, מדובר בחברות נפרדות. אבל חפרנו ומצאנו שלחברת הגז ולחברת הנדל״ן יש לא מעט בעלי תפקיד משותפים (יו״ר דירקטוריון, מבקר פנימי, אחד הדירקטורים ועוד), ולכן הטענה שמדובר בשתי חברות נפרדות לחלוטין נראית קצת מגוחכת.
מעבר לזה, חברת ישרמאקו מוכרזת כמונופול בתחום הגז. מדובר באחד השווקים הכי ריכוזיים, שהרווחיות בו תלויה באופן ישיר בהחלטות של פוליטיקאים ורגולטורים. בדיוק בגלל זה אסור לאפשר לדמות בכירה באגף תקציבים, אחד האגפים הכי חזקים במשרד האוצר, לעבור לתפקיד מנכ״ל בחברה כזו בלי תקופת צינון ראויה.
פנינו למשרד האוצר ולנציבות שירות המדינה בטענה שזה מקרה ״קלאסי״ שבו צריך להקפיד על תקופת הצינון ולא לקצר אותה.
גם אתם חושבים שהדלתות מסתובבות מהר מדי (ורק לכיוון אחד)? הצטרפו אלינו ללובי 99: https://bit.ly/312KcTX

דילוג לתוכן