הח"כים מצפים מרשות התחרות לפעול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

מנכ"לית הלובי, עו"ד לינור דויטש, השתתפה אתמול בדיון של ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא תפקודה של רשות התחרות. בדיון, הח"כים מיכאל ביטון, יעקב מרגי ואורי מקלב הודיעו לממלאת מקום הממונה על רשות התחרות וצוותה שמצופה מהם לעבוד.

רשות התחרות היא זרוע האכיפה של הממשלה בנושא הגברת התחרות, צמצום הריכוזיות, פיקוח על מונופולים ומניעת קרטלים. ב-2018 סייענו להעביר תיקון חקיקה שמגביר את כוחה של רשות התחרות: מרחיב את הגדרת "מונופול" ומעלה את סכום העיצומים הכספיים שניתן לקנוס תאגידים שהפרו את החוק. אך במשך כל שנות הכהונה של הממונה הקודמת, הרשות לא הכריזה על מונופולים חדשים, גם כשהצגנו בפניה דוגמאות מובהקות כמו ענקיות היבוא דיפלומט ושסטוביץ', והתנהלה באופן רופס מול הפרת החוק. הדיון המיוחד שנערך, דן בהרחבה בתיקון שנעשה בחוק ולא השתמשו בו, ובהתנהלות הרשות בכלל.

מ"מ הממונה, עו״ד מיכל כהן, הציגה בדיון את הצעדים שהרשות החלה לעשות מאז נכנסה לתפקיד (פתיחת החקירה הפלילית נגד רשתות המזון, הכרזה לראשונה על מחיר מופרז של תרופה) וחשפה שלל דברים מעניינים, כגון שהרשות בודקת את התנהלות ויסוצקי ו-wolt.

ישראל כיום מחזיקה בתואר המפוקפק של 'מספר המונופולים הגבוה ביותר במדינות ה-oecd', וכולנו מרגישים זאת יום יום בכיס. אבל זו לא גזירת גורל. דברי ממלאת מקום הממונה מעודדים ואנו מקווים שיצביעו על שינוי מגמה בהתנהלות הרשות.

הציבור קץ במדיניות רופסת ותירוצים, ומצפה לעשיה.
הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי ויחד נוכל להשפיע יותר: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטון

דילוג לתוכן