הישג נוסף לציבור: מגבילים את פעילות הלוביסטים המסחריים גם במשרד המשפטים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

משרד המשפטים נענה לבקשתנו והתחייב להוציא חוזר מנכ"ל המסדיר את עבודת הלוביסטים מול עובדי המשרד. זאת, אחרי שגם משרדי האוצר והגנת הסביבה הוציאו נהלים בעניין. לא עוד מפגשים בבתי קפה ולא עוד "עברתי במקרה באזור" – מעכשיו לוביסטים יצטרכו לעמוד בכללים נוקשים גם במשרד המשפטים.

לפני כחמש שנים סייענו להעביר חוק שמגביל את עבודת הלוביסטים בכנסת, אבל עבודתם מול משרדי הממשלה נותרה לא מוסדרת, מה שאיפשר להם גישה קלה לפקידי הממשלה – בתחום הבריאות, בתחום הגז, בתחום המפעלים המזהמים, בתחום הבנקאות ועוד.

מאז, פעלנו ועודנו פועלים בדרכים שונות כדי להגביל את עבודתם גם מול משרדי הממשלה: קידמנו מול משרד האוצר נוהל שיחייב את עובדי המשרד בדיווח על הפגישות, נוהל שפורסם לפני כחצי שנה; קידמנו מול נציבות שירות המדינה תיקון של תקנון שירות המדינה בנושא הקשר עם לוביסטים; פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להוציא הנחיה גורפת על כלל משרדי הממשלה בעניין; ועוד.

שמחים שמשרד ממשלתי גדול נוסף ומשמעותי, נענה לבקשתנו להוציא הנחיה בעניין: "כמפורט במכתבכן, הוצאת הנחיה בנושא זה עשויה להבטיח שיפור בשקיפות המפגשים של עובדי המשרד עם שדלנים וכתוצאה מכך שיפור בפיקוח על מפגשים אלו. הנחיה מסוג זה עשויה אף לתרום לחיזוק נורמות ראויות בכל הנוגע לקידום הליכים מנהליים המבוססים על עבודת שדלנות וכן לחזק את אמון הציבור בשירות הציבורי, ענין החשוב מאוד למנכ"ל משרד המשפטים".

אנחנו קוראים למשרדים נוספים להצטרף ולשפר את הפיקוח על עבודת הלוביסטים.

וקוראים לכם להיות לנו לגב – הצטרפו עכשיו בכל סכום לבחירתכם: https://bit.ly/2YaiZjx

#הוןשלטוןשקיפות

דילוג לתוכן