הישג ענק במאבק שלנו בדלתות המסתובבות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בית המשפט קיבל את עמדתנו ולא איפשר לאריאל יוצר, לשעבר סגן הממונה על אגף תקציבים במשרד האוצר, לקצר את תקופת הצינון הקבועה בחוק ולעבור לתפקיד מנכ״ל חברת הגז ישראמקו תוך 50 יום בלבד. העובדה שתקופת הצינון נשארה 9 חודשים מעבירה מסר ברור לבכירים במגזר הציבורי – תופעת הדלתות המסתובבות בין שירות המדינה למונופולים החזקים במשק לא יכולה להימשך.
בחודשים האחרונים פנינו גם לנציבות שירות המדינה וגם לבית המשפט וטענו שהבקשה של יוצר בעייתית לא רק כי היא חלק ממגמה שבה שוב ושוב מקוצרת תקופת הצינון שקבועה בחוק, אלא בעיקר בגלל הנסיבות שלה: מדובר בבכיר באגף תקציבים, אחד התפקידים הבכירים והמשפיעים במשרד האוצר בפרט ובמשרדי הממשלה בכלל, שרוצה לעבור למונופול הגז – אחד המונופולים הכי חזקים במשק שזקוק לקשרים במסדרונות השלטון כדי להשפיע על הרגולציה ולשמר את הרווחים האדירים שלו.
לפני חודש נציבות שירות המדינה קיבלה את עמדתנו והודיעה שהיא מתנגדת לקיצור תקופת הצינון. העמדה הזו באה לידי ביטוי גם בהחלטה של בית המשפט, שסירב לקיצור בנימוק שמדובר ב״עובד בכיר שצבר מכוח תפקידו הציבורי היכרויות וקשרים אישיים בגופי ממשל שמקום עבודתו החדש נזקק או עשוי להיזקק להחלטותיהם ועשוי להשתמש בהם לצורך זה״.
מסכימים איתנו שצריך להגביל את המעבר של בכירים בשירות המדינה לאיפה שנמצא הכסף הגדול? הצטרפו אלינו עכשיו https://bityl.co/4UL6

** בתמונה: עו״ד נועה זלצמן שמובילה את הנושא מגישה את העתירה לביהמ״ש
דילוג לתוכן