הישג: שר האנרגיה לא יחליט על ייצוא גז עצום על דעת עצמו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


הישג: שר האנרגיה לא יחליט על ייצוא גז עצום על דעת עצמו

ראש הממשלה הנחה אתמול להקים צוות שיבחן את יצוא הגז באופן שיבטיח את הצרכים המקומיים. זה אולי נשמע מובן מאליו, שהרי החלטות הרות גורל על משאבי ציבור צריכות להתקבל אחרי דיון מקצועי מסודר, אבל שר האנרגיה הזמני, ישראל כ״ץ, חשב שהוא יכול להחליט על ייצוא משולח רסן על דעת עצמו ללא בדיקות מומחים וגיבוש מדיניות מסודרת. אחרי שבועות ארוכים של מאבק ציבורי בנושא, זהו ניצחון קטן ומשמח.
**
כבר מעל שנתיים אנו פועלים מול משרדי הממשלה השונים, מתריעים ומסבירים על החשש ממחסור בגז לייצור חשמל אם ישראל תייצא גז בצורה לא מבוקרת, כפי שמונופול הגז דוחף לעשות.

המלחמה באוקראינה הביאה לקפיצה דרמטית במחיר הגז באירופה, וחברות הגז התחילו לראות דולרים מול העיניים ולהפעיל לחץ מאסיבי על מקבלי ההחלטות להגדיל את הייצוא בכל מחיר. הן הגישו בקשה לייצא כרבע מעתודות הגז של המדינה לאירופה.

קבלה של בקשתן זו תחריף בעיה שקיימת כבר בתחזיות הנוכחיות: לישראל אין באמת מספיק גז, ואנחנו צפויים להיות תלויים בייבוא תוך 15-20 שנה.
בייבוא גז טבעי תיצור שרשרת אירועים בעייתית: זינוק במחירי האנרגיה, ודרכם בחשבונות החשמל של הציבור כולו; ושימוש מוגבר בפחם שגורם למאות הרוגים בשנה בזיהום אוויר.

אחרי תקופה ארוכה של עבודה יסודית – הצלחנו לשכנע את משרד האוצר, שיצא בגלוי נגד הייצוא הבלתי מבוקר, וגרם לכך שהנושא "עלה דרג" והגיע להכרעת רה"מ – שהחליט אתמול שלא לאשר את הייצוא לפני הקמת צוות מקצועי שיבחן את המשמעויות.

נמשיך לעבוד מול כל הגורמים, המקצועיים והפוליטיים, כדי לוודא שהאינטרס של הציבור לא נמחק מול לחצי חברות הגז ולדחות את הרגע בו ישראל הופכת מיצרנית ועצמאית אנרגטית, לתלויה בייבוא יקר, ואותנו הצרכנים – למשלמי חשבונות עתק בחשמל.

הצטרפו אלינו עוד היום כדי לחזק את הגב הציבורי במאבק החשוב על הביטחון האנרגטי של ישראל

דילוג לתוכן