הישג: תקופת הצינון של הממונה על הנפט שעובר לחברות אנרגיה לא תקוצר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הממונה על הנפט לשעבר במשרד האנרגיה, יוסי וירצבורגר, ביקש לקצר את תקופת הצינון שלו כדי שיוכל לעבור לייעץ לחברות אנרגיה. לפני כחודש פנינו לוועדה שאחראית על הנושא והתנגדנו לקיצור הצינון, כחלק מהמאבק שלנו בתופעת ״הדלתות המסתובבות״ מהמגזר הציבורי לתאגידים הגדולים. שמחים שהוועדה קיבלה את עמדתנו וסירבה לבקשה לקצר את הצינון.

בתפקידו כממונה על הנפט הייתה לוירצבורגר סמכות להחליט בכל מה שקשור לחיפושי גז ונפט. הוא ביקש לקצר את תקופת הצינון של שנה הקבועה בחוק ב-3 חודשים כדי שיוכל לשמש כיועץ בנושא ״פיתוח שדות נפט וגז״ לחברה בריטית בשם יוניבין (שחברת הבת שלה, ״יוניבין ישראל״ מחזיקה ב-45% ברישיון לחיפוש נפט בישראל) וכיועץ בנושא אנרגיות מתחדשות לחברת ״רציו פטרוליום״, שאמנם מתמקדת בחיפושי נפט וגז בעולם, אך בין בעלי המניות שלה ניתן למצוא חברות גז שפועלות בארץ.

בהתנגדות שהגשנו לוועדה (בתמונה) טענו שלא ייתכן שעובדי מדינה בכירים יקבלו החלטות שנוגעות לגורמים עסקיים, ורגע אח״כ יעברו לעבוד עבורם. בנוסף הצבענו על החלטה שקיבל וירצבורגר ביומו האחרון בתפקיד שמיטיבה עם בעלת מניות באחת החברות שלה הוא ביקש לייעץ, החלטה שהוא לא פירט בבקשה שלו.

ההחלטה החשובה שקיבלה הוועדה צריכה לאותת גם לעובדי מדינה אחרים שעשויים לבקש קיצור לתקופת הצינון שלהם בבוא העת כי גם הבקשה שלהם לא תאושר. ההחלטה הזו מצטרפת לשורת מינויים קודמים שהצלחנו לסכל – של ראש הרשות להגנת הפרטיות לשעבר במשרד המשפטים לתפקיד מנכ״ל איגוד הבנקים ושל סגן באגף התקציבים שבמשרד האוצר לתפקיד מנכ״ל חברת הגז ״ישראמקו״.

נמשיך להיאבק במעברים התכופים מדי מהמגזר הציבורי לתאגידים הגדולים בלי להקפיד על תקופת צינון הולמת. הצטרפו אלינו עכשיו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטון

דילוג לתוכן