הכרזה על בנקים כקבוצת ריכוז

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
יגעת ומצאת.
ברכות לרשות התחרות על כך שעשתה צעד לטובת הלקוחות והוציאה מכתבי שימוע לבנקים הגדולים לפני הכרזה עליהם כקבוצת ריכוז, צעד שאנו קוראים לנקוט בו פעם אחר פעם כבר מ-2018, אבל טוב מאוחר מלעולם לא, ואנו שמחים שזה סוף סוף קורם עור וגידים.
**
ענף הבנקאות בישראל הוא ענף ריכוזי המורכב מחמש קבוצות בנקאיות, כאשר פועלים ולאומי שולטים בכ-57% מסך הנכסים ונהנים מכ-54% מסך ההכנסות של המערכת הבנקאית, ויחד עם דיסקונט, הבינלאומי ומזרחי שולטים בכ-72% מסך האשראי הצרכני, ו-94% מסך האשראי לעסקים קטנים וזעירים.
אחת הבעיות היא שבנק ישראל, שאחראי לפקח על הבנקים, מונע בעיקר משיקולי יציבות, ומתעלם משיקולי תחרות. ובמילים פשוטות – בנק ישראל מסתכל בראיה יותר רוחבית על המשק, ופחות על כיסו של האזרח הקטן.
הכרזה על הבנקים כקבוצת ריכוז ע"י רשות התחרות מאפשרת לה דריסת רגל וכן את היכולת להפעיל על הבנקים דרישות שונות – שיגבירו תחרות ללקוחות. למשל, תוכל הרשות לחייב אותם לקבוע ברירת מחדל של פיקדון יומי על יתרת העו"ש (ריבית על הפלוס), או לאסור עליהם להתנות הלוואה בפתיחת חשבון או בהעברת משכורת, ועוד שלל צעדים שיחזקו את כוח הלקוח מול הבנקים.
**
יש להשלים את המהלך בהקדם, ולהטיל על הבנקים הוראות צרכניות כדוגמת אלו שהצענו בפניותינו לרשות (לינק בתגובות), על מנת לקדם את התחרות בשוק הבנקאות הריכוזי.
הצטרפו אלינו עוד היום כדי שכוחנו מול מקבלי ההחלטות יגדל, וההצעות המעולות שלנו יבואו עם גיבוי ציבורי נרחב
דילוג לתוכן