הלוביסטים של הטייקונים חוצים את הכביש למשרדי הממשלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

התפוצצות פרשת השחיתות האחרונה המערבת לכאורה את תנובה, משרד לובי גדול ואת משרד הבריאות, חשפה את שיטות הפעולה של הלוביסטים של הטייקונים – איך בדיוק עובד הקשר שבין ההון לשלטון ואיך הלוביסטים מרוויחים ממנו. אם חשבתם שהתפוצצות הפרשה הזו לפחות תשים להם קצת "מקלות בגלגלים" אז תתאכזבו לגלות שהם לא מתכננים לעצור אלא רק להתגלגל אל מעבר לכביש – ולעבוד יותר מול משרדי הממשלה, שם הכל פחות שקוף וללא פיקוח.

אם בכנסת הלוביסטים חייבים להירשם לפרוטוקול ולענוד שרוך כתום – במשרדי הממשלה אין שום חובות כאלו. בנוסף, אם הלוביסטים ה"קלאסיים" עכשיו על הכוונת, במקומם שוכרים הטייקונים "יועצים" שונים שהם לרוב עורכי דין מוכרים או בכירים לשעבר בשירות הציבורי שמכירים את כל הפקידים, ובגלל שהם לא לוביסטים – המגבלות לא חלות עליהם כלל.

ואת זה לא רק אנחנו אומרים, אלו דברים מפיו של לוביסט בכיר כפי שמצוטט בכתבה שפורסמה היום ב״דה מרקר״. הלוביסטים הרשמיים לא ייחלשו אלא פשוט יתרחקו יותר מאור
הזרקורים. "פשוט נשכור את כל ה'לשעברים', כי אותם המערכת מכבדת".

אז מה עושים מול זה? משנים את כללי המשחק

משרדי הממשלה חייבים להפסיק להיות המערב הפרוע של קשרי ההון-שלטון, משרתי ונבחרי הציבור שלנו לא יכולים להמשיך לעבור בכזו קלות ומהירות מהצד של הציבור לצד של הטייקונים והתאגידים הגדולים. חייבים לקבוע גם שם כללים ולייצר הפרדה ברורה יותר בין ההון לגורמי השלטון. בתחילת דרכו של המיזם העברנו תיקון לחוק הלוביסטים, אבל לא עצרנו שם. אנחנו עוקבים אחרי הלוביסטים של הטייקונים עד משרדי הממשלה, ודורשים הגבלות וכללי שקיפות גם שם.

רוצים לעצור את השפעת הלוביסטים של הטייקונים על מקבלי ההחלטות? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/35BHgiL

#הוןשלטון

דילוג לתוכן