הלוביסט החדש של חברות הביטוח? לא במשמרת שלנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בעקבות התנגדות שהגשנו לנציבות שירות המדינה לקיצור תקופת הצינון של מנהל רשות המסים לשעבר, שרצה לעבור לתפקיד מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, שמחים לעדכן שהוא הסיר את מועמדותו לתפקיד. נזכיר כי מנהל רשות המסים ביקש לעבור לתפקיד שמשמעותו להיות הלוביסט הראשי של חברות הביטוח ולייצג אותן בכנסת ובממשלה, וכל זה רק ארבעה חודשים בלבד לאחר סיום תפקידו, כשהחוק קובע חובת תקופת צינון של שנה.
**
בשנים האחרונות קיימת ירידה באמון הציבור בעובדים בכירים בשירות המדינה. אחת הסיבות שהאמון הזה נשחק לאורך השנים היא המעברים התכופים בין בעלי תפקיד במגזר הציבורי לגופים עליהם פיקחו עד לאחרונה – תופעה שנקראת ״דלתות מסתובבות״. למה זה בעייתי? בגלל החשש שעוד כשהם בתפקיד הציבורי הם יקבלו החלטות שמנסות להיטיב עם מקום העבודה הבא שלהם אבל פוגעות ברווחת הציבור.

הדוגמה של ערן יעקב, מנהל רשות המסים לשעבר, היא אחת מיני רבות. מר יעקב ביקש לקצר את תקופת הצינון שלו, על אף הקשרים הענפים שיש לו עם כל צמרת משרד האוצר, קשרים שחברות הביטוח ישמחו להיעזר בהם. לאחר שפנינו לנציבות שירות המדינה, שצריכה לתת את עמדתה לבקשות לקיצור תקופת הצינון, וביקשנו ממנה שתתנגד לבקשה, אנחנו שמחים שהלחץ שהפעלנו נשא פרי ושמר יעקב הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד.

אם בעבר מעל 95% מהבקשות לקיצור תקופת הצינון היו מאושרות, בשנים האחרונות המגמה הזו מתהפכת, ולנו בלובי 99 היה חלק משמעותי במאבק הזה. נמשיך להתנגד לקיצור הצינון של בכירים בשירות המדינה, כדי שהם ידאגו אך ורק לציבור ולא יהיו מונעים משיקולי אינטרסים כלכליים.

רוצים לקחת חלק פעיל בעצירה של אינטרסים כלכליים וחתירה למען האינטרס של הציבור? הצטרפו אלינו עוד היום בכל סכום לבחירתכם, או בתרומה חד פעמית

דילוג לתוכן