המאבקים שלנו בלוביסטים שפוגעים בבריאות הציבור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

שלום, אני עו"ד רחל גור, מנהלת תחום ממשלה במיזם והלוביסטית הציבורית שאחראית על ה"מאבק בלוביסטים שפוגעים בבריאות הציבור", שנבחר ע"י חברי המיזם בסוף 2018. אנחנו משתדלים לעדכן על כל שלב וכיוון בו אנחנו פועלים אבל לפעמים נוצרת הצפת מידע. לכן הכנו עבורכם סיכום קצר של העשייה שלנו לאחרונה בנושא:

* ניתוק הקשר הלא מפוקח בין חברות התרופות לרופאים בכירים:
נוהל האוסר על פגישות אישיות בין רופאים לתועמלנים פורסם ע"י משרד הבריאות עוד ב-2018. הנוהל הותקף בבג"ץ, שם דאגנו לעמוד לצד משרד הבריאות (לבקשת המשרד) ולהגן על הנוהל ולהדגיש את החשיבות של שקיפות בקשרי הגומלין בין חברות התרופות לרופאים בכירים. למרות הניצחון בבג"ץ אנחנו עדין מנהלים מאבק ליישום הנוהל, שנתקל בחוסר שיתוף פעולה מצד מנהלי בתי החולים. נדאג לעדכן עם התפתחויות.

* נטרול השפעות זרות בוועדת סל התרופות:
אנחנו מנסים לוודא שיצורף להרכב הועדה נציג מקרב רופאי בריאות הציבור שיתרום לשמירה על האינטרס הציבורי ולאיכות החלטות הוועדה.

* הגבלת כוחן של ענקיות המזון להשפיע על מדיניות בתחום בריאות:
בשנים האחרונות וועדה ציבורית של משרד הבריאות בחנה את ההשפעה של מזון מזיק על הרגלי הצריכה של הישראלים והגיעה למסקנה שחייבים לפעול אקטיבית כדי למגר את המגפה של צריכת מזון מזיק, בכדי לשמור על החוסן הבריאותי הישראלי.

– הוועדה המליצה על סימון מוצרי מזון עם כמויות גדולה של סוכר, נתרן ושומן רווי – אחרי מאבק עיקש שלנו מול הלוביסטים של חברות המזון הגדולות השלב השני והאחרון ברפורמה נכנס לתוקף בתחילת השנה.

– הועדה המליצה לאסור על פרסום מזון מזיק לילדים ונוער – בעקבות פניות מרובות שלנו בנושא, משרד הבריאות התחייב לקדם תקנות מחייבות במסגרת תוכנית העבודה לשנת 2021. אנו ממשיכים לעקוב וללחוץ.

– ההמלצה אחרונה היא מיסוי מוצרי עתירי סוכר ובמיוחד משקאות קלים – נפגשנו עם חברי כנסת ועם הדרג המקצועי במשרדי הממשלה לקידום המס שכבר נכנס לתוקף ב-40 מדינות ברחבי העולם שהחלו להפחית צריכת סוכר באמצעות מיסוי. כמובן שמיסוי בלבד לא יכול ליצור שינוי בתודעה הציבורית, ולכן אנו מתעקשים שכלל תקבולי המס יושקעו בחינוך תזונתי ורפואה מונעת.

4. הנגשת אוכל בריא:
לצערנו מזון בריא מהווה לרוב תחלופה יקרה יותר. לכן אנחנו עובדים על הצעת חוק אשר תחייב את כל מוסדות הממשלה, משירותי הביטחון ועד לבתי הספר, לתעדף לחם בריא (שקיבל תו תקן ירוק ממשרד הבריאות), כדי לייצר ביקוש בשוק לאלטרנטיבה בריאה וזולה.

רוצים להילחם למען הבריאות הציבור ונגד חברות המזון והתרופה הגדולות? תצטרפו: https://bit.ly/3Ejr7hX

#הוןשלטוןבריאות

 

דילוג לתוכן