המאבק הצרכני עולה שלב ומגיע לחוק ההסדרים

בשנה האחרונה הציבור הפסיק לשתוק על העלאות המחירים הפרועות של חברות ויבואניות המזון המונופוליסטיות. הכוח הציבורי הזה מיתרגם גם לקבלת ההחלטות בממשלה וחוק ההסדרים הקרוב צפוי לכלול תוכנית להפחתת הכוח האדיר שיש ליבואניות הגדולות עלינו הצרכנים. בזכות לחץ ציבורי ועבודה מאומצת שלנו, מתכננת הממשלה לאסור על היבואניות הגדולות להחזיק כמה מותגים חזקים במקביל ותאלץ אותן לבחור ביניהם. הלוביסטים של היבואניות כבר נערכים לקרב, אנחנו נמשיך להתייצב מולם למען הורדת יוקר מחירי המזון בישראל.

יבואניות הענק כמו שסטוביץ ודיפלומט מוכרות בדיוק את אותם מוצרים שנמכרים במדינות אחרות, אבל בפערי מחירים של עשרות אחוזים. לפני שנה כשפנינו לתכנית ״הצינור״ עם היוזמה לחרם צרכנים כדי לעצור את העלאות המחירים שתוכננו, שמות החברות הללו היו פחות מוכרים בציבור. רק שנה עברה, ועכשיו פירוק הכוח המונופוליסטי שלהן נכנס לחוק ההסדרים. זו כוחה של מחאה ציבורית משולבת בעבודת לובי יסודית מול מקבלי ההחלטות – משרד האוצר, משרד הכלכלה ורשות התחרות, שלא חוששים מצעדים אמיצים מול הכוחות החזקים במשק.

חשוב לזכור שמשלב ההכרזה על תכנית ועד הביצוע שלה בשטח יש עוד דרך ארוכה מול הכנסת והממשלה, ועשרות לוביסטים שיעשו הכל כדי למנוע זאת. אתם הייתם הגב הציבורי והכוח במחאת הצרכנים ועכשיו אנחנו צריכים אתכם איתנו גם בעבודת הלובי שנדרשת כדי להוריד את מחירי המזון בישראל – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3JkQBAv

#הוןשלטוןייבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן