המונופול של קשת רוצה עוד – אנחנו פועלים לעצור אותו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

המונופול של קשת 12, כולל ערוץ טלוויזיה מוביל, חברת חדשות בעלת רייטינג הגבוה בפער מול המתחרות, אתרי אינטרנט וחדשות מובילים, ושליטה בכ-70% משוק הפרסום בטלוויזיה. אבל היא לא מסתפקת בזה ומקימה עכשיו פלטפורמת סטרימינג שתגדיל את כוחה התקשורתי ואת מנוף הלחץ שיש לה על מקבלי ההחלטות. פנינו למועצת הכבלים והלווין וביקשנו ממנה להתנגד להקמתה.

קשת מנסה לנצל פרצה בחוק שאוסר על בעלויות צולבות בכמה כלי תקשורת במקביל, שהיום לא חל על פלטפורמת סטרימינג. היא מפעילה לחץ כדי לאשר את המיזם שלה, רגע לפני שמשרד התקשורת יוכל לקדם תיקון חקיקה שהוא עובד עליו, ולסגור אותה.

מועצת הרשות השנייה, שעמדה לאשר את הקמת הפלטפורמה, החליטה ברגע האחרון לדחות את ההחלטה, אחרי שקיבלה פניות מאיתנו, מגורמי חברה אזרחית נוספים ומגורמים ממשלתיים כמו שר התקשורת והיועצת המשפטית לממשלה, שטענו שיש לשקול שיקולים יותר רחבים כמו הכוח שיצברו השותפים במיזם וההשפעה שתהיה לו על הריכוזיות בשוק.

קשת מוחזקת על ידי טייקונים בעלי אינטרסים כלכליים משמעותיים כמו משפ' ורטהיים, ששולטת גם ב'קוקה-קולה ישראל', ומחזיק בה מניות גם יצחק תשובה, שעומד בראש מונופול הגז. לקשת יש שותפה להקמת הפלטפורמה, חברת RGE של משפחת רקנאטי (ששולטת על ערוצי ספורט 5, ערוץ הכנסת ועוד).

הכוח שקשת מעניקה לאותם הטייקונים מול פוליטיקאים וקובעי מדיניות, שזמן המסך ב"קשת" ואופן הסיקור שלהם בערוץ מאד חשוב להם – הוא כוח בלתי מוגבל. הכוח שקשת מעניקה לבעלי השליטה בה על דעת הקהל הישראלית, גם הוא כוח בלתי מוגבל, והפלטפורמה החדשה רק תאפשר לה להגדיל את רמת ההשפעה שלה.

כעת מועצת הרשות השנייה פנתה למועצת הכבלים והלווין, שאחראית על הטלוויזיה הרב ערוצית, וביקשה לקבל את עמדתה בנוגע לאישור הפלטפורמה. ישר הגבנו לשימוע הציבורי ודרשנו ממועצת הכבלים והלווין להתנגד להקמתה.

זה לא מספיק להתלונן על השתלטות הטייקונים על אמצעי התקשורת – הגיע הזמן לעשות עם זה משהו. הצטרפו אלינו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןעיתון


Source

דילוג לתוכן