המשמעות של הורדת דירוג האשראי של ישראל

אז מה בעצם המשמעות של הורדת דירוג האשראי של ישראל שקרתה בליל שישי האחרון? ואיך זה משפיע על כל אחד ואחת מאיתנו?
דירוג האשראי של מדינה, אותו מפרסמות סוכנויות הדירוג השונות, הוא הערכה ליכולת של המדינה לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלה. כלומר, להחזיר את החוב שלה בזמן ובתנאים שנקבעו. הורדת הדירוג, שקרתה ביום שישי האחרון, בעצם אומרת שלהערכתה של סוכנות הדירוג מוד'יס, היכולת של ממשלת ישראל להחזיר את החוב שלה נמוכה מבעבר, זאת בגלל חוסר צפי לסיום המלחמה והתנהלות כלכלית בעייתית של הממשלה, שאינה נוקטת את הצעדים הנדרשים כדי לעורר את אמון המשקיעים. לכן, הגופים שמלווים כסף לממשלה ידרשו ריבית גבוהה (כדי לפצות על הסיכון), ולכך יש השפעה ישירה על יוקר המחייה שלנו.
כאשר הריבית על החוב של המדינה עולה, גם הריביות על הלוואות ומשכנתאות שאנחנו עתידים לקחת מהבנקים צפויות לעלות, מה שיוביל לעלייה בהוצאות של משקי הבית. בנוסף, עליית הריבית על החוב הממשלתי תעלה את הריבית שהמגזר העסקי ובעלי העסקים משלמים על ההלוואות, ואלו יאלצו לגלגל את העלויות לצרכנים. ולפיכך, מחירי המוצרים והשירותים שכולנו צורכים יעלו. מחירי החשמל יושפעו אף הם מהורדת הדירוג, שכן תעריף החשמל שכולנו משלמים נקבע על פי נוסחה שלוקחת בחשבון את הריבית שמשלמת חברת החשמל, כחברה ממשלתית.
גם מוצרי הצריכה המיובאים עשויים להתייקר, כיוון שהורדת דירוג האשראי משפיעה לשלילה על השקעות זרות, ועלולה להחליש את השקל. וכאשר השקל שווה פחות, עולה לכולנו יותר לרכוש ייבוא.
חשוב לזכור, יש לנו משק חזק, ועל הממשלה לפעול להמשך חיזוקו באמצעות קידום צעדים שיגבירו את הצמיחה, ויורידו את יחס החוב-תוצר. דרך צעדים כאלו, יחזירו את דירוג האשראי למסלול חיובי. רק כך נוכל לשמור על יציבות כלכלית ולהתמודד עם יוקר המחייה הגואה.
הצטרפו עוד היום לארגון ששומר על הכסף שלכם – https://bit.ly/4eLUtqI

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​

דילוג לתוכן