הפקק שבו תקוע משרד התחבורה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

משרד התחבורה מצליח להגיע שוב ושוב לכותרות, על אף המלחמה, ולא בגלל היותו משרד מצטיין. לפי דיווחים נרחבים, מדיניות השרה למינוי מקורבים (חלקם חסרי ניסיון רלוונטי) על חשבון אנשי מקצוע, גורמת נזק ממשי לעבודת המשרד, ומי שמשלם את המחיר הוא אנחנו – הציבור.
**
בזה אחר זה, נוטשים אנשי המקצוע את המשרד, הידוע כאחד המשרדים המשפיעים ביותר על חיי היום יום של כל אזרח. מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים הודיע על עזיבתו לפני מספר ימים, ככל הנראה בעקבות תקצוב נמוך לתוכנית לצמצום התאונות בכבישים. זמן קצר לפניו, בכירים נוספים במשרד הודיעו על עזיבתם, ביניהם גם האחראית על תקציב הפיתוח באגף התשתיות במשרד, ובכירים ברשות התחבורה הציבורית (שהיא זרוע קריטית במשרד התחבורה האמונה על פיקוח, תכנון ותפעול של התחב״צ). לרשות, שמנהלת תקציב של כ-12 מיליארד ₪ מכספי הציבור, מונה מנהל ללא כל ניסיון וידע בתחום, ומדובר באחד התפקידים הבכירים ביותר במשרד.

כשמדיניות המשרד והעזיבה המאסיבית מובילים לאובדן ידע קריטי ולפגיעה של ממש בתכניות עתידיות לפיתוח תשתיות ותחב"צ יעילה, האובדן לשירות הציבורי הוא עצום – וכך אנו נשארים ללא תחלופה ראויה, שכל כך נחוצה, לרכב הפרטי, הפקקים רק הולכים מחמירים ולנו הציבור אין מענה.

כדי לקדם מדיניות אחראית ומקצועית במשרדי הממשלה השונים צריך לובי ציבורי חזק. הצטרפו אלינו עוד היום כדי לתמוך ולקדם את העתיד שלכם

דילוג לתוכן