הצטרפו להתנגדות להסדר השערורייתי עם פושט הרגל פישמן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

“נפלנו פה, ולא היינו אמורים להגיע למצב הזה“, “ייתכן שאילו לא היה מדובר במר פישמן לא היינו מגיעים למצב כזה” – את הדברים האלה אמרו דירקטורים של בנק אגוד בשנת 2006, לאחר שחובו של אליעזר פישמן תפח למימדים מפלצתיים של למעלה מרבע מיליארד ₪ בעקבות אשראי שהם העמידו לטובתו. בין היתר, הם הלוו לו את הכסף דרך חשבונות של אנשי קש, למשל של ה*דיילת(!)* שלו (כן, זו שעבדה במטוס הפרטי שהוא קנה על חשבון כולנו), לצורך הימור כושל על הלירה הטורקית. החוב של פישמן משקף 10% מההון הכולל של הבנק – שיעור גבוה שמעיד על ההתנהלות המופקרת של נושאי המשרה בפרשה הזו.

כתוצאה מכך נפתח הליך משפטי נגד נושאי המשרה דאז בבנק, על ידי בעל מניות בבנק. אף על פי שמדובר בפשיטת הרגל הגדולה בישראל, וראוי שבית המשפט יברר את ההתנהלות של נושאי המשרה עד תום או לפחות יבטיח פיצוי הולם – הנה מגיע לו עוד הסדר פשרה מגוחך (זוכרים את ההסדר השערורייתי לא פחות בבנק הפועלים) בסך של 10 מיליון ש״ח. מעבר לכך שההסדר נועד לסתום את הגולל על הפרשה הזו, הוא נערך באופן יוצא דופן – בין הבנק לבין נושאי המשרה, בניגוד לדעתו של התובע בעל המניות, שסבור שמדובר בסכום מגוחך ביחס להיקף הנזק. הוא צודק. מגוחך זו לא מילה.

אנחנו בלובי 99 רוצים להיות שם לצדו של התובע כדי להזכיר לבית המשפט: הסדרים כאלה, שמשאירים את נושאי המשרה לצחוק, לא רק כל הדרך אל הבנק אלא גם כל הדרך ממנו – אסור בשום פנים ואופן לאשר. בימים אלו אנחנו שוקלים להגיש התנגדות להסדר, אבל לא נוכל לעשות את זה בלעדיכם/ן – עזרו לנו לממן את ההליך.

הצטרפו עוד היום ללובי 99: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבנקים


דילוג לתוכן