הציבור לא צריך לשלם דמי ניהול כפולים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
אחרי ניצחון של לובי 99 על חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, בו הצלחנו להכניס שקיפות לדמי הניהול ה״חיצוניים״, עכשיו פנינו בדרישה לבטל אותם לחלוטין. לא ייתכן שהחוסכים לפנסיה, שזה בעצם כולנו, משלמים לפחות 3 מיליארד שקלים לשנה בדמי ניהול חיצוניים מבלי שיהיה ברור שאנחנו מרוויחים מזה משהו, בזמן שהתשלום הזה מרפד את הכיסים המרופדים ממילא של מנהלי קרנות ההשקעה.
דמי ניהול ״חיצוניים״ נגבים מאיתנו בנוסף לדמי הניהול ה"רגילים" והמוכרים , והם מוגבלים בשיעור של 0.25% מסך כל הכסף בתיק הפנסיה.
מדובר בתשלום שקרנות הפנסיה מעבירות לקרנות השקעה פרטיות כדי שיבצעו עבורן השקעות מסוימות, בטענה כי אין לקרנות הפנסיה מומחיות בביצוע השקעות מסוג זה. כל זה במטרה לשפר את התשואות בקרן שבעת פרישה, החוסכים יישארו עם יותר כסף בכיס.
בתחילת השנה הוקמה ועדת מומחים של רשות שוק ההון במטרה לבדוק את הנושא, ובעיקר האם התשלום לקרנות ההשקעה גורם לנו להרוויח יותר כסף או שרק גוזרים עלינו קופון.
שלחנו לוועדה נתוני בדיקות שערכנו, מהם עולה שאי אפשר לדעת האם קרנות ההשקעה עושות עבור הציבור השקעות טובות.
לכן דרשנו מוועדת המומחים לבטל את דמי הניהול החיצוניים, כך שהציבור ישלם רק תשלום אחד שקוף וברור – דמי הניהול ה"רגילים". עם הכסף הזה קרנות הפנסיה יבצעו השקעות, בין אם באמצעות קרנות השקעה או בעצמן. ברגע שמימון ההשקעה ייצא מתקציבן יש פחות סיכוי של ניצול לרעה, לדוגמה עבודה עם קרן השקעות לא אפקטיבית ששייכת למקורבים.
רוצים לקרוא עוד? מוזמנים לקרוא את הכתבה המפורטת על הפנייה שלנו לוועדת המומחים ב״דה מרקר״.

רוצים לסייע לנו לשמור על כספי הפנסיה שלכם? הצטרפו ללובי 99 https://bit.ly/3jmvRZC

דילוג לתוכן