הצלחנו! הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל ששווין עד 75 דולר יישמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בזכות הלחץ הציבורי שהפעלנו – הצלחנו, פעם נוספת, לעצור את הניסיונות של רשתות האופנה הגדולות ואיגוד לשכות המסחר לבטל את הפטור ממע״מ על חבילות מחו״ל בייבוא אישי ששוויון עד 75 דולר. רק לפני מספר שבועות, לקראת גיבוש התקציב לשנת 2024 נחשף כי אחת הגזירות שמשרד האוצר מתכנן להטיל על האזרחים היא ביטול הפטור. מיד כשנחשפנו לכוונה פנינו במכתב לשר האוצר בדרישה שלא יבטל את הפטור. בין לבין – כיכבנו באתרי האינטרנט, תכנית האקטואליה והעיתונים, והזכרנו לכולם שבמידה והפטור יבוטל, הצרכן יחזור להיות שבוי בידי רשתות האופנה הגדולות והמחירים יטפסו. כעת, בתום הצבעת הממשלה על תקציב 2024, אנחנו יכולים להכריז שהפטור יישמר.
***
תחפושות, בגדים לגן, נעלי צעד ראשון ותחתונים – אלו רק חלק מהמוצרים שהציבור בהמוניו נהנה להזמין מאתרי אינטרנט בחו"ל. בשנת 2012, לאחר וועדת טרכטנברג, עלה גובה הפטור ממע"מ מ-50 ל-75 דולר. כבר אז הבינו שמדובר באחד המהלכים היחידים שהצליחו להביא בשורה מיידית למשבר יוקר המחיה.
הגדלת ההזמנות מאתרים בחו"ל הביאה לירידת מחירי המוצרים בארץ, כך שגם מי שלא מזמין מהם, נהנה ממחירים תחרותיים יותר ברשתות. כ-90% מהמוצרים המוזמנים הם מוצרי בסיס (כמו בגדים והנעלה) וכתוצאה מהתחרות – המחירים של אותם מוצרים יורדים. מגמה מעניינת נוספת היא העובדה שכמות החבילות שהוזמנו מחו״ל עולה בצורה הכי חדה דווקא בפריפריה, במגזר החרדי ובחברה הערבית.
גורמים שונים מרשתות המסחר והאופנה מנסים לבטל את הפטור בכל הזדמנות – הם ניסו לעשות זאת במהלך משבר מגפת הקורונה, והם מנסים לעשות זאת כעת, בזמן המלחמה.
עם הגדלת הגירעון שנוצר בעקבות המלחמה, קופת המדינה החלה להתרוקן ומקבלי ההחלטות חיפשו אילו מקורות תקציביים הם יכולים לקצץ או לבטל, בכדי להגדיל את תקציב המדינה לשנת 2024. בלחץ הלוביסטים של איגוד לשכות המסחר ורשתות האופנה הגדולות, שקלו במשרד האוצר לבטל את הפטור ממע"מ עד 75 דולר לחבילות מחו"ל. אנחנו בלובי 99, הלובי הציבורי שנלחם למען הציבור, ידענו שמצפה לנו מאבק לא פשוט, אך לא ניתן לבטל את ההטבה הזו המסייעת ביוקר המחיה לכל כך הרבה אזרחים במדינה. שימור הפטור הוכח כאחד הכלים הכי אפקטיביים במאבקו של הצרכן הישראלי ביוקר המחיה בישראל. גם רשות התחרות וגם מבקר המדינה המליצו לא רק לשמר את הפטור, אלא להעלות את גובהו.
***
ההצלחה שלנו, היא אך ורק למענכן ולמענכם. רוצים לסייע לנו להמשיך ולהילחם בכלים המסייעים ביוקר המחיה? הצטרפו אלינו עוד היום
דילוג לתוכן