הקרב בו הציבור ניצח את הבנקים: בוטל המינוי של בכיר במשרד המשפטים לתפקיד הלוביסט הראשי של הבנקים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

ראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, עו"ד אלון בכר, היה אמור להתמנות למנכ"ל איגוד הבנקים (בעצם, הלוביסט הראשי של הבנקים). אבל בעקבות ההתנגדות שלנו למינוי הזה – הוא בוטל.

למה הבנקים רצו דווקא את בכר? כי הוא מביא איתו ידע וקשרים מהתפקיד הקודם שלו, שכמובן שווים הרבה מאוד כסף לבנקים, שמתמודדים עכשיו עם רפורמות שקשורות לפרטיות, כמו למשל חוק נתוני אשראי. וגם כדי להעביר מסר לבכירים במגזר הציבורי שכדאי להם לעבור לעבוד אצלם ביום שאחרי סיום תפקידם (בשכר מפנק כמובן).

למרות שהחוק דורש תקופת צינון של שנה לפני שבכיר בשירות המדינה עובר לעבוד בגוף עליו הוא פיקח, במקרה של בכר הצינון קוצר לחודש בלבד‪.‬

בבדיקה מעמיקה שביצענו, חשפנו שורת כשלים בהליך, כולל העובדה שבכר הסתיר פרטים מהותיים בבקשה שלו לקיצור הצינון, ופנינו בנושא לכל הגופים המוסמכים.

בעקבות הפניות שלנו, המעקב הצמוד והקול הציבורי שהשמענו בנושא – פורסם עכשיו באופן רשמי שהמינוי בוטל סופית והבנקים ייאלצו לחפש לעצמם לוביסט אחר, שלא קפץ אליהם ישירות מהשירות הציבורי.

זה הישג אדיר במאבק נגד תופעת הדלתות המסתובבות. לא רק בגלל המקרה הספציפי של אלון בכר, אלא בגלל המסר שהוא שולח לבכירים נוספים בשירות הציבורי – המעבר שלכם ביום שאחרי למגזר הפרטי ללא צינון הולם פוגע קשות באמון הציבור במערכת, ולכן לא צריך
להיות מובן מאליו. דעו כי יש מי שבודק ומפקח כי הוא נעשה בהתאם לנהלים.

במקביל אנחנו עובדים על תיקון שיטפל באופן רוחבי בתופעת הדלתות שמסתובבות בקלות רבה מדי משירות המדינה למגזר הפרטי.

אם גם לכם נמאס מתופעת הדלתות המסתובבות, הצטרפו אלינו וסייעו לנו להמשיך להיאבק בה: https://bit.ly/2FTZNdV

דילוג לתוכן