השר כ״ץ מייצא, ומונופול הגז מרוצה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בקיץ האחרון הובלנו בלובי 99 מאבק נגד הרצון של שר האנרגיה ישראל כ"ץ לחסל את ההגבלות על הייצוא ממאגרי הגז הטבעי בישראל, ובכך לאפשר לטייקוני הגז לשמוח כל הדרך אל הבנק, וזאת בזמן שבעתיד הלא כ״כ רחוק לישראל לא יהיה מספיק גז לצרכים שלה. חרף נסיונות ולחצים מצד הטייקונים, הצלחנו להביא להקמה של צוות מקצועי לבחינת בקשות הייצוא – באופן שיבטיח את צרכי המשק. אולם כעת, דווקא בתקופת המלחמה, כשעבודת הדרגים המקצועיים משובשת, החליט השר כ"ץ להרחיב את היתרי הייצוא. פנינו לבכירי משרדי האוצר והאנרגיה ודרשנו שלא יחלקו מתנות למונופול הגז על חשבון הציבור, עד לבחינה של מסקנות הדרג המקצועי.
**
מאגרי הגז הטבעי הישראליים הם נכס חשוב לא רק לטייקונים, המחזיקים ברישיונות עליהם, אלא לציבור כולו הנהנה גם מהחשמל שמופק מהגז, וגם מההכנסות למדינה על ייצוא הגז, שכן הוא משאב טבע השייך לכולנו. ייצוא הגז הוא חשוב ומשמעותי לכלכלה, אך חייב להתבצע תחת מגבלות, שכן בלעדיהן מאגרי הגז יאזלו והביטחון האנרגטי של כולנו יהיה בסכנה. חברות הגז מנסות כל העת להגדיל את מכסת הייצוא כדי לשלשל אל כיסם של הטייקונים השולטים בהן כמה שיותר כסף. הבטחון האנרגטי של המדינה, איך לומר, אינו בראש מעייניהן.
בעוד פחות משבועיים אמור לפנות שר האנרגיה את כסאו, אך לא לפני שבחר להיענות לבקשות טייקוני הגז, ולאשר את הגדלת מכסת הייצוא השנתית ממאגר תמר למצרים. ההחלטה התמוהה הזו מגיעה לאחר שבקיץ האחרון פעלנו להקמת צוות מקצועי לבחינת בקשות הייצוא באופן שיבטיח את צרכי המשק. דווקא כעת, כשעבודת הדרגים המקצועיים לא סדירה (וחלק מחברי הצוות משרת במילואים) החליט השר להרחיב את היתרי הייצוא. מסתבר שעבור השר כ"ץ אין משמעות להמלצת הדרגים המקצועיים.
אמנם היקף הגדלת הייצוא הוא לא דרמטי, אך העובדה שההחלטה נעשית ללא השלמת בדיקת הצוות המקצועי מרימה דגל אדום וחשש כבד שאין מי ששומר על הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל. פנינו במכתב בהול לבכירי משרדי האוצר והאנרגיה, בדרישה שיעצרו כל אישור נוסף של ייצוא גז עד שיובטחו צרכי המשק המקומי. אסור להקריב את הביטחון האנרגטי הלאומי לטובת ניפוח כיסם של יצחק תשובה, קובי מימון ושאר טייקוני הגז.
עזרו לנו לעצור את גזירת הקופונים של הטייקונים על חשבון הציבור, והצטרפו ללובי 99 עוד היום בכל סכום חודשי לבחירתכם או בתרומה חד פעמית לתמיכה בפעילות

[ad-2]

דילוג לתוכן