חברות המזון הגדולות ורשתות השיווק, ראו הוזהרתן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

רשות התחרות פתחה בחקירה בחשד לתיאום מחירים שבוצע בלי להסתתר, בהצהרות מנהלי חברות המזון והרשתות, באולפני הטלוויזיה. שם הודיעו המנהלים על עליית מחירים צפויה.

זה לא מקרי שהם לא חוששים. כבר מספר שנים שרשות התחרות מאותתת לשוק המזון שאפשר לחגוג על חשבון הצרכן. איך? קבלו דוגמא: רק לאחרונה אפשרה הרשות לחברות המזון הגדולות לקבוע בעצמן האם ההסדרים שהן עושות ביניהן, בתחום של קביעת המחירים, פוגעים בתחרות או לא.

במסגרת ההתנהלות הרופסת של רשות התחרות, היא הפסיקה לפני שלושה חודשים לבדוק את ההסכמים בהם חברות המזון הגדולות יכתיבו לרשתות השיווק את מחירי המינימום בהם יימכרו המוצרים לצרכן. עד כה ההסכמים היו אסורים אלא אם התקבל אישור ספציפי מהרשות והחשש הוא ששינוי הכללים יגרום לעליית מחירים של המותגים החזקים והפופולאריים, שהציבור לא ממהר לוותר על רכישתם .

פנינו לרשות התחרות והבהרנו ששינוי הכללים ביחס להכתבת מחיר הוא בלתי סביר, לפחות בנוגע למונופולים ולשחקנים החזקים. אך מעבר לפנייה לרשות החלטנו לוודא בעצמנו אם השינוי מנוצל לרעה: בשנה הקרובה נעקוב אחרי מחיריהם של המוצרים הפופולאריים ביותר על מדפי הסופרמרקטים, ונדווח לציבור ולרשות התחרות על המוצרים שמחיריהם עלו.

למה דווקא המוצרים הפופולאריים? כי הכי קל לחברות המזון לייקר דווקא את המוצרים שאין להם תחליף ויש להם נתח שוק עצום ולחברות המזון הגדולות יש לא מעט כאלה. לכן, אם הרשות לא תגביל את הגופים הגדולים והחזקים בתחום המזון, אנחנו נהיה על הזנב שלהם – נבדוק את המחירים ונציג אותם לציבור. בתגובה הראשונה מצורפת רשימת המוצרים אחריהם נעקוב לאורך זמן . אם המחירים יעלו, אתם כבר תדעו על זה.

רוצים להמשיך לשלם מחיר שפוי על הקניות בסופר? הצטרפו והשפיעו https://lobby99.org.il/join

דילוג לתוכן