חברות הפנסיה ממשיכות לנצל את הפנסיונרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

פעילות שלנו מול המפקח על הביטוח, הביאה להפחתה של דמי הניהול המקסימאליים שיכולות לגבות חברות הביטוח מהפנסיונרים. כעת מתברר שההגבלה בתקנות החדשות מכוונת רק לפנסיונרים החדשים ומשאירה מאחור כ70 אלף פנסיונרים שכבר פרשו לגמלאות, שנאלצים לשלם לחברות הביטוח מאות מיליוני שקלים ללא הצדקה. אנחנו ממשיכים להיאבק גם בשבילם.

מרבית החוסכים לפנסיה יכולים לעבור בין חברות פנסיה וביטוח ולכן יש להם יכולת מיקוח על דמי הניהול שהם משלמים. לעומתם, כמעט כל הפנסיונרים בישראל משלמים את דמי הניהול המקסימליים. למה? כי הם לקוחות שבויים. כי מרגע שהם יצאו לפנסיה, החוק לא מאפשר להם לעבור לקרן פנסיה אחרת ולהתמקח על גובה דמי הניהול, וחברות הפנסיה מנצלות את זה.

בעקבות פעילות שלנו מול המפקח על הביטוח, פורסמה טיוטת תקנות חדשה המפחיתה את תקרת דמי הניהול עבור הפנסיונרים מ- 0.5% ל- 0.3%. זהו ללא ספק מהלך ראוי וצודק ואנחנו מברכים על כך את הממונה על שוק ההון, אבל מסתבר שהמלאכה לא הושלמה. על פי הטיוטה שפורסמה, ההפחתה תהיה תקפה רק עבור הפנסיונרים החדשים – אלו שיצאו לגמלאות משנת 2021 ואילך. כך, למעלה מ70 אלף פנסיונרים ימשיכו להיות, לאורך כל ימי חייהם, לקוחות שבויים שמשלמים דמי ניהול גבוהים ללא הצדקה.

בנוסף, התקרה החדשה לדמי הניהול (0.3%), כשהממוצע בציבור הרחב עומד על רק 0.21%, משאירה אצל חברות הביטוח רווח עצום על כמעט אפס עבודה. פנסיונרים הם הלקוחות הכי "רווחיים" של חברות הביטוח – הם משלמים הכי הרבה ועולים לקרנות הכי פחות. 65% מכספי הקרנות של הפנסיונרים לא באמת צריכים ניהול – רוב הכסף מושקע באג"ח מדינה בריבית גבוהה שמהווה רשת ביטחון לחוסכים. כלומר, בפועל הם מנהלים רק 35% מהכסף ומשתמשים לשם כך בפחות מנהלי השקעות, פחות אנליסטים, בקיצור, הרבה פחות עבודה מניהול השקעות של תיק רגיל, אך התשלום על דמי הניהול, הרבה יותר גבוה.

לכן, המאבק שלנו לא הסתיים. דרשנו מהמפקח על הביטוח להחיל את התיקון על כל הפנסיונרים במקום רק על החדשים ולהוריד עוד יותר את תקרת דמי ניהול שלהם ל 0.11%, באופן שמשקף את העלות הכלכלית האמיתית של ניהול התיקים שלהם.

רוצים לעזור לנו להיאבק בניצול הציבור ע"י חברות הפנסיה והביטוח? הצטרפו אלינו : https://bit.ly/391hmpO

#הוןשלטוןפנסיה

דילוג לתוכן