יומן שר האנרגיה נחשף: שלל פגישות עם חברות הגז, בזמן שעם לובי 99 הוא מסרב להפגש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שואלים אותנו המון ׳מהי עבודת לובי?׳ ו׳למה לח״כים להיפגש עם לוביסטים?׳ במקום שננסה להסביר, פשוט נשתף אתכם במאורעות הימים האחרונים, ותבינו לבד.
בדיון בו השתתפנו בשבוע שעבר בוועדת הקרן לאזרחי ישראל (׳קרן העושר׳) בנושא ייצוא הגז, הימרה מנכ"לית הלובי שאותו שר האנרגיה שסירב להיפגש איתנו, ישראל כץ, דווקא כן נפגש עם נציגי חברות הגז אשר פועלות בימים אלו בכל הזירות להרחבת הייצוא על חשבון הביטחון האנרגטי של המדינה (בכל זאת, מכניס להם סכומי עתק. חשוב יותר מטובת הציבור).
וראו איזה פלא, ממש יום לאחר מכן, פורסם יומן שר האנרגיה, בעקבות בקשת חופש מידע של עמותת 'הצלחה'. ואכן, התברר שהשר העסוק שלא נפגש איתנו, נפגש עם בעלי אינטרסים ממיטב חברות הגז- שברון, ניו מד-אנרג׳י, ועוד. למה הוא נפגש אותם? יש שיגידו קשרי הון-שלטון, יש שיגידו שכך שומרים הפוליטיקאים על קשרים לקראת היום שאחרי (דלתות מסתובבות, מישהו?), מה שבטוח – אם הוא נפגש עמם ולא נפגש עמנו, המגרש מוטה. ולא לצד הציבור.
אבל הלובי הציבורי פה בשביל להישאר, ואף אחד לא ינפנף אותנו כמו זבוב טורדני. אם לא בפגישה אישית, יקבלו אותנו בניירות עמדה (מצורף בתגובה הראשונה), בדיונים בכנסת, בפגישות עם רגולטורים ובכל שאר הזירות בהן נלחם את המלחמה בשם הציבור.
זה הזמן שלכם להצטרף אלינו ולחזק את הלובי הציבורי עוד היום, כך שאף שר לא יוכל לנסות לנפנף אותנו, וכדי שקולכם ישמע, גם כאשר לא רוצים לשמוע אותו
דילוג לתוכן