כך עידן עופר שוב דופק את המדינה בים המלח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כי"ל של עידן עופר, בעלת הזיכיון במפעלי ים המלח, מתכוננת היטב לתום תקופת הזכיון הנוכחית. חשבתם שהכנות זה לסיים את המטלות ותחומי האחריות שלה בזמן שהתחייבה? הפוך גוטה, הפוך. היא מתכוננת באיך לחסוך עלויות, להתחמק מאחריות, ולסנדל את המדינה בדרך לעוד זיכיון נוח לכי״ל על ים המלח. הלוביסטים הציבוריים שלנו, אופיר פאר ואריאל פז-סוויצקי, הגיעו לכנסת כדי לקרוא לממשלה להתחיל לעשות את עבודתו.
**
פרויקט קציר המלח מטיל את האחריות על כימיקלים לישראל, כי״ל, לפנות את הפסולת התעשייתית שנוצרת מהפקת המחצבים בים המלח. אלא שכבר מעל עשור הם עושים הכל כדי לחמוק מאחריותם זו.
בינתיים, המלח מצטבר בקרקעית הבריכות שלחופיהן נמצאים מלונות ים המלח, ובלי פינוי פסולת המלח המלונות יוצפו ככל שהמלח יצטבר.
כבר ב-2012 המדינה חתמה עם כי"ל על הסכם לפיו כי"ל תבנה את התשתיות שישמשו כדי לפנות את כלל המלח משם, ותתחיל לפנות את המלח. במסגרת ההסכם, המדינה אפילו התחייבה להשתתף ב-20% מעלויות ההקמה של הפרוייקט.
ומה עשתה כי"ל מאז? הכל חוץ ממה שכתוב בהסכם. במקום לבנות את התשתיות שיהוו פיתרון קבע לבעיה, כי"ל המשיכה לבנות טלאי על טלאי של פתרונות זמניים, שאמנם שומרים על מפלס הבריכות, אבל פוגעים בסביבה ולא מקדמים פתרון קבוע וארוך טווח.
המדינה נפגעת פעמיים מההתנהלות הזו: ראשית, כי המלח המשיך להצטבר, וכך הבעיה הלכה והחמירה, ושנית, כי הדחיינות של כי"ל תפגע בשווי זיכיון ים המלח הבא, שאמור לצאת למכרז בשנים הקרובות.
**
בשבועות האחרונים הגענו לכנסת כדי לענות להצגה המופרכת והמטעה בנושא הזה של הלוביסטים מטעם עידן עופר, וכדי להפעיל לחץ על משרד האוצר שיעשה את עבודתו וידרוש מכי"ל לבצע את המוטל עליה בחוזה קציר המלח, ובהקדם.
אסור לתת לעידן עופר להמשיך לצפצף עלינו, הציבור – גם להרוויח מיליארדים בלי לשלם מס ראוי למדינה, וגם להפקיר את חובות פינוי הפסולת של כי"ל, שבסוף ייפלו על המדינה. זוהי סוגיה הנוגעת לאיכות הסביבה, למשאבי הטבע של המדינה, ולטייקון אחד שחושב שהכל מותר לו.
עזרו לנו להיאבק על עתיד ים המלח והצטרפו עכשיו כחברים בלובי 99
דילוג לתוכן