כמה כח עלינו עוד יקבל מונופול התקשורת החזק בישראל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

קשת 12 מחזיקה בערוץ הטלוויזיה המוביל בישראל. קשת לוקחת בכיס הקטן את המתחרים שלה ברוב רצועות השידור, ביניהן המהדורה המרכזית של החדשות, ומשבצת שידורי הפריים-טיים. היא מגיעה כמעט לכל בית בישראל, והיא בעלת כוח מונופוליסטי רב עוצמה. לפי פרסומים היא מחזיקה גם ב 70% משוק הפרסום בטלוויזיה, מה שמקנה לה כוח עצום מול המפרסמים, המפיקים והבמאים.

אבל לא רק מולם היא מחזיקה בכוח – אלא גם מול הפוליטיקאים וקובעי המדיניות, שזמן המסך ב"קשת" ואופן הסיקור שלהם בערוץ – מאד חשוב להם. הדבר מקנה לקשת, בבעלותה של משפחת ורטהיים ששולטת גם במונופול "קוקה קולה ישראל", מנוף לחץ רב עוצמה מולם. זה כבר לא סוד שבעלי השליטה בכלי התקשורת עלולים לעשות בהם שימוש כדי למנף את האינטרסים העסקיים שלהם, תוך פגיעה בסיקור העיתונאי.

אבל כל הכח הזה לא מספיק לקשת. עכשיו היא רוצה להקים – יחד עם חברת RGE שמחזיקה בערוצי הספורט, ערוצי ילדים וערוץ הכנסת – פלטפורמה רב-ערוצית באינטרנט (OTT) שתעצים את כוחה עוד יותר, תגדיל את יכולת ההשפעה שלה על דעת הקהל, על קובעי המדיניות ועל ההליך הדמוקרטי בישראל. רק לפני חודשים ספורים, ועדה ציבורית (ועדת פולקמן) קבעה שצריך לתקן את הלאקונה שיש בחוק בנושא האיסור על בעלויות צולבות בתקשורת ולהחיל את האיסור על כל הפלטפורמות, כולל טלוויזיה רב-ערוצית באינטרנט, אבל קשת מבקשת מהר מהר, לפני שהמלצות הוועדה מגובשות לחקיקה, לבצע מחטף ולקבל לזה אישור.

ברגעים אלו מתכנסת מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו לדון בבקשה של קשת – פנינו אל חברי המועצה ודרשנו מהם לקיים את תפקידם הקבוע בחוק ולמנוע את ניצול רישיון השידורים של קשת לשם הפקת רווחים נוספים עבורה, למנוע את הגדלת כוחה ולהגן על הציבור.

זה לא מספיק להתלונן על השתלטות הטייקונים על אמצעי התקשורת – הגיע הזמן לעשות עם זה משהו. הצטרפו אלינו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןעיתון

דילוג לתוכן