כספי הפנסיות שלנו אינם הפקר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
הידעתם? מתוך 96 חברות שהונפקו בבורסה בשנת 2021, וכספי הפנסיה של הציבור מושקעים בהן, רק 14 חברות סיפקו מאז רווח למשקיעים, כלומר – לכם. שאר החברות הסבו הפסדים כבדים ומחקו מיליארדים מכספי הציבור. המסקנה היא שממש לא חשוב כמה חברות ינפיקו את המניות שלהן, אלא שהכסף שלנו יושקע בחברות איכותיות שמצדיקות את ההשקעה שלנו!
בימים אלה אנחנו משתתפים בדיונים בוועדת החוקה, חוק ומשפט כדי למנוע מהלך של ביטול הגנות הכרחיות על כספי המשקיעים. מהצד השני, החברות הציבוריות (אותן חברות שכספי הפנסיה שלנו מושקעים בהן), מפעילות לובי אגרסיבי על משרד המשפטים, רשות ניירות ערך וחברי הכנסת, כדי לבטל כמה שיותר מהגנות על המשקיעים בשוק המקומי. האינטרס שלהן ברור – שבעלי השליטה והמנהלים שלהן יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם עם כספי החסכונות של הציבור, מבלי שיהיה ניתן לפעול נגדם, או לכל הפחות – להעביר עליהם ביקורת.
כעת על הפרק הקלות ופטורים שינתנו לחברות ציבוריות שהמניות שלהן נסחרות גם בבורסה זרה וגם בבורסה הישראלית. זהו מדרון חלקלק – מבחינתם שהקריטריון היחיד להנפקה של חברה בבורסה המקומית, ולהשקעה של כספי הציבור באותה החברה, יהיה עצם היותה חברה 'בע"מ', ללא קשר לשאלה האם החברה בכלל ראויה להשקעה של כספי החיסכון שלנו מבחינת הפעילות וההתנהלות שלה.
במקרה הזה, הדרך לדאוג לכסף של אזרחי ישראל ולתרום לפעילות ולצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל היא לוודא שלא יבוטלו אותן הגנות הכרחיות על כספי המשקיעים, שתפקידן להבטיח שבבורסה המקומית יסחרו בעיקר חברות ראויות להשקעה ואותן חברות יפעלו תחת ביקורת ופיקוח של המשקיעים. אנחנו בלובי 99 ממשיכים להאבק על כך בדיוק.
עדיין לא חברים בלובי הציבורי שעובד למענכם? הצטרפו אלינו עוד היום.
דילוג לתוכן