כשבנק ישראל דואג לאינטרס של הציבור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הבנקים הגדולים הפעילו מכבש לחצים עצום על בנק ישראל בניסיון למנוע מהלך של חיזוק מעמדו של יו"ר הדירקטוריון בבנקים בהם אין גרעין שליטה, חיזוק שיאפשר לו לבקר ולפקח על ההנהלה בבנקים. לשמחתנו בנק ישראל לא נכנע ועמד בלחצים הכבדים שהופעל עליו – זהו צעד חשוב ובו רווח גדול לציבור החוסכים לפנסיה שכספיהם מושקעים בבנקים.

**

ליו"ר הדירקטוריון בבנק ללא גרעין שליטה תפקיד חשוב ביותר – לבקר ולפקח על עבודת ההנהלה בבנק. לכן, הוא לא צריך להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות עליו הוא מפקח, והשכר שלו לא יכול להיקבע על ידי הנהלת הבנק. זה עשוי לסרס את היכולת שלו לבצע את תפקידו בצורה נקייה מאינטרסים ושיקולים כספיים של שכר.

לא יאמן, אבל ככה למעשה התנהלו הבנקים בישראל עד לאחרונה. בנק ישראל החליט לפתור את הבעייתיות הזאת ע"י הגדרת תפקידיו של היו"ר בבנק וקביעת מנגנון חדש לחישוב שכר היו"רים בבנקים.

זה לא היה קל. מנהלי הבנקים שכרו סוללת עורכי דין בכירים כדי להכשיל את המהלך. הם מימנו את זה כמובן מכספם של בעלי המניות שהם ציבור החוסכים לפנסיה המושקעים בבנקים; כלומר כל המהלך הזה שנועד לשמור על הכיסים המרופדים שלהם היה על חשבוננו. אין גבול לחוצפה.

תמכנו אקטיבית ביוזמה הזו של בנק ישראל שמחזקת את האינטרס של הציבור גם כבעלי מניות בבנקים וגם כלקוחותיו, ואנו שמחים ומברכים שיצאה לפועל למרות התנגדותם העזה של הבנקים.

עזרו לנו להמשיך לשמור על הציבור מול הבנקים והצטרפו: https://bit.ly/2UcwtZy

#הוןשלטוןבנקים

דילוג לתוכן