כשמזמינים אותנו – אנחנו מגיעים. כשלא מזמינים אותנו – אנחנו גם מגיעים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

היי, זו מרב דוד, סמנכ"לית המיזם. הגעתי אתמול לכנס ההון-שלטון של חברות האנרגיה, או כפי שהן קוראות לו "הוועידה הלאומית לאנרגיה", כדי לצפות בבכירי ענקיות האנרגיה מנסים לגייס את מקבלי ההחלטות לטובת האינטרסים הכלכליים שלהן.

כנסים הם דרך מתוחכמת של התעשייה לגייס את מקבלי ההחלטות לטובתה, לכן כשחקנים במגרש וכלובי ציבורי בחרנו להגיע גם לזירה הזו למרות שלא הוזמנו. הגענו כדי ללמוד את המסרים שחברות האנרגיה מעבירות לממשלה על רקע נוף לים ועם כיבוד מפנק במלון הילטון ת״א, וגם כדי לנצל את ההזדמנות וליצור קשרים חדשים שישרתו אותנו בהמשך.

מי שכן הוזמן אם תהיתם, היו פוליטיקאים בכירים, רגולטורים שמפקחים על משק האנרגיה, אנשי תעשייה וכל מי שיכול לשלם 600 שקלים לכנס של מספר שעות. אין ספק שארגונים חברתיים פחות רצויים שם.

הבוקר התחיל בתקרית מעניינת, כשאנשי "המרד בהכחדה", שנאבקים בשימוש בדלקים מזהמים ובנזקי משבר האקלים, עלו לבמה כדי למחות נגד הכנס, ופונו ביעילות יוצאת דופן ע״י שוטרים חמושים ברובי M-16 מקוצר.

בזמן שבפנים זכו הדרג הפוליטי והמקצועי בממשלה לראיונות מפנקים ומחמיאים, בחוץ על קפה ועוגה הסתחבקו ראשי החברות עם הפוליטיקאים הבכירים, הפקידים והעיתונאים, כשהמסר של חברות הגז בפנים ובחוץ אחיד וממוקד: צריך להגדיל את ייצוא הגז לאירופה (תרגום: לעזור לחברות הגז להרוויח הרבה יותר כסף, למי אכפת האם יהיה לציבור בישראל מספיק גז לשימוש מקומי).

במקביל עבדה המכונה המשומנת כדי להבהיר באופן בוטה למקבלי ההחלטות את מי בממשלה הם אינם מעריכים, מתנגדים לפעולותיו וחושבים שצריך לרסן כדי שיפסיק להפריע לאינטרסים של תעשיית האנרגיה – המשרד להגנת הסביבה, שלא נכח בכנס.

בשורה התחתונה למדנו הרבה דברים מעניינים שישמשו אותנו במאבק במסדרונות הכנסת והממשלה, ולא פחות חשוב, הפגנו נוכחות והראינו שאנחנו מגיעים לכל מקום.

זה הזמן לעזור להגן האינטרס הציבורי מול הלובי החזק של חברות האנרגיה, הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןגז


דילוג לתוכן