לא ניתן למכור את הדואר לטייקונים בזול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram



לא ניתן למכור את הדואר לטייקונים בזול

חברת דואר ישראל נמצאת כיום בתהליכי הפרטה, לאחר שנים שבהן היא לא מצליחה להתרומם. במסגרת תהליכי ההפרטה, חלק גדול מנכסי הנדל"ן שלה, יימכרו לגורמים פרטיים. הנכסים הללו, שחלקם שווים הרבה מאוד כסף, למעשה שייכים לציבור ואנחנו פועלים כדי לוודא שטייקונים ואיילי הון למיניהם, לא יצליחו לרכוש את הנכסים הללו בתמורה לנזיד עדשים, על חשבוננו.

חברת דואר ישראל היא חברה ממשלתית. בעקבות ניהול כושל, שינוי הרגלי צריכת הדואר ותקופת הקורונה, החברה הגיעה לסף פשיטת רגל. אבל מה שכן יש לחברה, והרבה, אלו נכסי נדל"ן. מאות נכסים, חלקם נכסים אטרקטיביים במרכזי הערים, שבהם ניהלה סניפים גדולים, מרכזי חלוקה, מחסנים, חדרים לבנק הדואר. הנכסים הללו שייכים לציבור.

לפני כחצי שנה החליטה ועדת שרים להפרטה, להפריט 100% מהחברה ובמסגרת הסכם ההבראה לקראת הפרטה, חלק מהנכסים האלו עוברים לידי המדינה, וחלקם נשארים בידי החברה ויימכרו יחד איתה לקונה פרטי. אבל מ-2018 ועד היום – לא בוצעה הערכת שווי לכל נכסי הדואר, גם לאלו שיימכרו וגם לאלו שיישארו.

אנחנו כבר למדנו מהניסיון של הפרטות של חברות ממשלתיות, במסגרתן נמכרו נכסים ציבוריים רבים בזול, והקונים עשו עליהם קופה. לא נסכים שנכסי הדואר יימכרו בנזיד עדשים ושטייקון כלשהו יגזור עלינו קופון.

אתמול השתתפנו בדיון בוועדת הכספים בכנסת ודרשנו שהוועדה תפקח על הליך ההפרטה, ותדרוש ביצוע הערכת שווי לנכסי הדואר – כדי להבטיח שהמהלך יהיה לטובת הציבור. יו"ר הוועדה וחבריה, נענו לבקשה שלנו ודרשו מנציגי הדואר לקבל את המידע החסר על הערכת שווי הנכסים והתחייבו לקיים דיון המשך על מתווה ההפרטה.

אל תוותרו בקלות על הנכסים ששייכים גם לכם – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3h5f68U

#הוןשלטון


דילוג לתוכן