לוביסט של תאגידי ענק בישיבות משרד האוצר – מה כבר יכול לקרות?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


לוביסט של תאגידי ענק בישיבות משרד האוצר – מה כבר יכול לקרות?

השבוע נחשף כי גורם המייצג גורמים עסקיים, לוביסט לכל דבר ועניין, מקבל שטיח אדום בכניסה למשרד האוצר, ללא פיקוח מינימלי וללא הסדר ניגוד עניינים מסודר. למי זה נשמע הגיוני? אנחנו לא נעבור על זה בשתיקה.
**
שמעתם נכון – על פי חשיפה של תומר אביטל, אבי לרנר, ה"יועץ האסטרטגי" של מפלגת "הציונות הדתית" – שבכובעו השני הוא בעלים של חברה שאחראית על הפרסום בציבור הדתי של בנק הפועלים, תנובה, אגד, קופת חולים כללית – משתתף בישיבות מקצועיות במשרד האוצר, בהשתתפות עובדי מדינה. ואנחנו שואלים – איך אדם שמשרת תאגידי ענק משתתף בישיבות בהן מדברים על "חלוקת העוגה" התקציבית, ועוד בתקופה בה עתיד הכלכלי, לנוכח המלחמה, נראה מעורער?

וזה לא מסתיים כאן. לפי הפרסום, עם לרנר ככל הנראה לא נחתם כל הסדר ניגוד עניינים. מדובר בסכנה של ממש המערבת אינטרסים של גופים עסקיים בתוך הליכי קבלת ההחלטות – בדיוק מסוג המצבים שאנחנו כל הזמן מזהירים מפניהם. לכן, פנינו ליועץ המשפטי במשרד האוצר וביקשנו ממנו להסדיר את הנושא של השתתפות של "יועצים אסטרטגיים" שאינם עובדי המשרד, בישיבות מקצועיות, ולבדוק את כל הפגישות בהן השתתף לרנר.

בנוסף, נזכיר שבהמשך לפעילותנו בנושא שקיפות עבודת הלוביסטים, משרד האוצר הוא המשרד הראשון שפרסם נוהל שמסדיר את התנהלות עובדי המשרד מול לוביסטים, וקבע חובת דיווח לממונים, חובה לערב יועץ משפטי במקרים מסויימים, ועוד. לכן, הגשנו בקשת חופש מידע לקבל העתק של הדיווחים הללו, וכן העתק של הסדר ניגוד עניינים – ככל שהסדר שכזה נחתם.

אנחנו בלובי99 לא ניתן שבעלי אינטרסים, המייצגים גופים כלכליים, יהיו מעורבים בקבלת ההחלטות על תקציבים מכיסו של משלם המיסים. הצטרפו אלינו עוד היום כדי לתת גב ציבורי וכלכלי לפעילות נגד שחיתות שלטונית וקשרי הון-שלטון


דילוג לתוכן