לכל אחד אחר היו סוגרים את השיבר – עתרנו לבג"ץ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


לכל אחד אחר היו סוגרים את השיבר – עתרנו לבג"ץ בדרישה לחייב את כימיקלים לישראל לשלם חוב עתק של מים

בשבוע שעבר הגשנו בג״ץ נגד ויתור על חוב בשווי מצטבר של מאות מיליוני שקלים לחברה שמרוויחה רווחי עתק ממשאב טבע ששייך לציבור. שמחים לעדכן שהעתירה שלנו הופנתה לדיון בפני הרכב שופטים, מה שמלמד על הרצינות שבית המשפט מייחס לטענות שלנו.

מאז 1961 מפיקה מפעלי ים המלח, שבשליטת כימיקלים לישראל, מים מעשרות קידוחים ומאגרים בשטח הזיכיון שלה בים המלח, ועד כה היא לא שילמה על כך שקל. בעקבות תיקון חוק שעבר בשנים האחרונות היא היתה צריכה להתחיל לשלם, ורשות המים אפילו הוציאה לה דרישה לתשלום בסך של יותר מ-83 מיליון ש״ח עבור השנים 2018-2019. מפעלי ים המלח כמובן ערערה, והמחלוקת הובאה להכרעתו של משרד המשפטים.

בחוות דעת קצרה ודלה, משרד המשפטים דוחה את עמדת רשות המים ומאמץ לחלוטין את עמדת כימיקלים לישראל לפיה החברה לא צריכה לשלם. המשמעות היא לא רק ויתור על החוב בסך עשרות מיליוני השקלים, אלא שהחברה לא תחויב על עשור שלם של תשלומי מים, עד לתום הזיכיון בשנת 2030 – תשלומים שהיו אמורים להצטבר למאות מיליוני שקלים.

בשבוע שעבר פנינו לבג״ץ נגד ההחלטה הזו, ואנחנו שמחים לבשר שהעתירה הופנתה לדיון בפני הרכב שופטים. יש עוד דרך ארוכה עד להכרעה אבל המסר צריך להיות ברור:
לא נאפשר עוד לחברות דורסניות כמו כימיקלים לישראל להמשיך לחלוב את ים המלח בלי לשלם!

במאבק מול כימיקלים לישראל של עידן עופר, אנחנו צריכים אתכם איתנו. הצטרפו עכשיו:
https://bit.ly/3TR60LD


דילוג לתוכן